پنج عامل اصلی تصادفات جاده‌ای مشخص شد

معاون جوانان سازمان هلال احمر با بیان اینکه پنج عامل خطرساز در رانندگی شناسایی شده و برای این عوامل میثاقق‌نامه‌ای تدوین شده است، گفت: رانندگی با سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی، رانندگی در حین خواب آلودگی و عدم توانایی رانندگان در کنترل خودرو از جمله این عوامل بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی گنج کریمی ظهر امروز (شنبه) در آیین افتتاح طرح ملی خدمات نوروزی این جمعیت اظهار کرد: از امروز به مدت ۲۲ روز دو هزار و ۶۰۰ پایگاه ثابت و موقت پایگاه جوانان و امداد و نجات در ورودی شهرها، جاده‌ها، کوه‌ها و ... برای خدمات رسانی به مردم و مسافران نوروزی حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه در مجموع حدود ۱۷ هزار جوان داوطلب در طرح امداد و نجات نوروز ۹۸ فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: بیش از ۱۲ هزار نفر از این تعداد مربوط به سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: در کنار طرح امسال پویش ملی "به رفت" را داریم و سال‌های قبل این پوزش بنام "نه به تصادفات جاده‌ای" بوده است و امسال نام پویش با توجه به پنج عامل خطر ساز جدی تغییر کرده‌است.

وی با بیان اینکه پنج عامل خطرساز در رانندگی شناسایی شده و برای این عوامل میثاقق‌نامه‌ای تدوین شده است، ادامه داد: رانندگی با سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی، رانندگی در حین خواب آلودگی و عدم توانایی رانندگان در کنترل خودرو از جمله این عوامل بوده است.

کد خبر 370532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.