افزایش تعداد خودروهای امدادی اصفهان ضروری است

استاندار اصفهان گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و میزان گردشگرانی که به استان اصفهان سفر می‌کننند، باید تعداد خودروهای امدادی استان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی ظهر امروز (شنبه) در آیین افتتاح طرح ملی خدمات امداد و نجات نوروز ۹۸ جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه همدلی و هماهنگی بین دستگاه‌ها و همکاری مردم منجر به کاهش حوادث جاده‌ای خواهد شد، اظهار کرد: پایگاه‌های ایجاد شده برای استراحت رانندگان در جاده‌ها توسط نیروهای جوان هلال احمر در نوروز ۹۸ می‌تواند مانع بروز حوادث جاده‌ای شود.

وی با بیان اینکه امساال با دستور رییس جمهور مبنی بر بازگشایی رودخانه مسافران بیشتری را در استان اصفهان خواهیم داشت، افزود: پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی مسافران را داریم و با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، نیازمند تعداد بیشتر خودروهای امداد و نجات در استان اصفهان هستیم.

فعالیت یک هزار و ۴۲۱ پایگاه امداد و نجات در نوروز ۹۸

همچنین شاهین فتحی، معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور نیز که به صورت ویدئوکنفرانس در این آیین به ایراد سخن پرداخت، اظهار کرد: آموزش و آگاه‌سازی مردم از مهم‌ترین راهکارهای کاهش تلفات ناشی از حوادث مختلف است، اظهار کرد: برای این امر باید از ظرفیت رسانه‌ها بیشترین بهره برداری انجام شود.

وی به فعالیت یک هزار و ۴۲۱ پایگاه امداد و نجات در ایام نوروز در سطح کشور برای امدادرسانی به حادثه دیدگان اشاره کرد و گفت: ۵۵۹ عدد از این پایگاه‌ها ثابت و مابقی سیار هستند.

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به افزایش دو درصدی نیروهای امداد و نجات هلال احمر در نوروز ۹۸ گفت: همچننین افزایش ناوگان امدادرسانی  را در نوروز آینده خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین حوادث کشور مربوط به حوادث جاده‌ای‌ است، تصریح کرد: علاوه بر تعداد مجروحان و فوتی‌های تصادفات، رهاسازی خودروهای آسیب دیده از دیگکر معضلات  است.

فتحی همچنین به فعالیت ۲۴ فروند بالگرد در ایام نوروز برای ارایه خدمات به حادثه دیدگان اشاره کرد و افزود: این تعداد بالگرد به حادثه دیدگان در حوادث جاده‌ای، سیل، برف و کولاک و آبگرفتگی خدمات رسانی خواهد کرد.

کد خبر 370526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.