حضور ۱۲۰۰ نجاتگر در طرح امداد و نجات نووروز ۹۸

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: ۱۲۰۰ نیروی نجاتگر در پایگاه‌های امداد و نجات استان اصفهان در ایام نوروز ۹۸ فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مومنی ظهر امروز در آیین افتتاح طرح ملی خدمات جمعیت هلال احمر در نوروز ۹۸ با بیان اینکه جمعیت هلال احمر هر سال بر اساس وظیفه ذاتی خود در نوروز خدماتی را به شهروندان ارائه می‌دهد، اظهار کرد: در حوزه داوطلبان این جمعیت، ۳۵ پایگاه در ورودی شهرها مستقر شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۹۰۰ نفر ازجمعیت جوانان هلال احمر در پایگاه‌های شهری شرکت می‌کنند، در این طرح فضاهای خاصی مانند پایگاه‌های سلامت، ‌فضاهای تفریحی برای کودکان و ... تعبیه شده که جوانان داوطلب در این محل خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه ۴۱ پایگاه امداد و نجات در طرح نوروزی در شاخه امداد فعالیت دارند، افزود: همچنین یک پایگاه هوایی، دو پایگاه کوهستان و ۱۲۰۰ نجاتگر به صورت داوطلبانه فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ نفر از نیروهای رسمی هلال احمر در طرح نوروزی مشارکت دارند، گفت: امسال به علت شرایط جوی مناسب و بازگشایی زاینده‌رود، افزایش ورود گردشگران را شاهد خواهیم بود که در این شرایط ضروری است نیروهای امداد و نجات آمادگی بهتری برای ارائه خدمات باشند.

مومنی با بیان اینکه شماره ۱۱۲ خط تلفن ویژه برای اعلام نیاز به خدمات هلال احمر است، گفت: شهروندان و گردشگران می‌توانند پس از بروز حوادث به این شماره اطلاع رسانی کنند.

وی به هماهنگی بین دستگاهی در اصفهان اشاره کرد و گفت: در نوروز ۹۸ با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پاسخگویی مناسب، اعزام نیروها و رسیدگی به آسیب دیدگان حوادث در کمترین زمان انجام خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: علاوه بر پایگاه‌های امداد و نجات، جمعیت داروخانه این جمعیت نیز از اول فروردین هر روز به مدت شش ساعت به مراجعه کنندگان خدمات می‌دهد، همچین طرح فرشتگان رحمت را در روزهای پایانی سال در دستور کار داریم.

مشارکت بیش از ۲۵۰ خودرو در طرح امداد و نجات نوروز ۹۸

داریوش کریمی، معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان نیز در ادامه این آیین با بیان اینکه در طرح خدمات نوروزی سال ۹۸ تعداد ۴۲ پایگاه امداد و نجات ثابت، یک پایگاه هوایی، یک فروند بالگر، هفت تیم واکنش سریع در هفت منطقه و هفت تیم جانشین نسبت به خدمات رسانی اقدام می‌کنند، گفت: همچنین در سال جاری شش پایگاه موقت برای امدادرسانی راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: در مجموع بیش از ۲۵۰ خودرو در این طرح مشارکت دارند که شامل آمبولانس، خودروهای نجات، موتورسیکلت و تیم‌های پشتیبانی هستند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان اضافه کرد: با برگزاری دوره‌های بازآموزی برای امدادگران و نجاتگران، این آمادگی را داریم که با تمام توان و امکانات در طرح نوروز ۹۸ به شهروندان و گردشگران خدمات‌رسانی کنیم.

کد خبر 370518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.