باید به سمت درآمدهای جدید برای افزایش تأمین مالی شهرداری‌ها حرکت کرد

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: شهرداران باید به سمت کدهای درآمدی جدید برای افزایش تأمین مالی گام بردارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الله غلامی ظهر امروز شنبه- ۲۵ اسفند ۹۷- در گردهمایی شهرداران استان اصفهان ضمن تبریک روز شهردار به شهرداران اظهار کرد: شهرداری های استان اصفهان با درآمدی که دارند و اعتبار پنج هزار میلیاردتومانی شهرداری های استان می توانند تحولی در بخش های عمرانی، خدماتی، رفاهی و تفریحی ایجاد کنند.

وی با ابرازخرسندی از اینکه شهرداری ها تاکنون موفق شده اند ۷۰ درصد بودجه پیش بینی شده خود را محقق کنند، افزود: نکته مهم این است که در بخش ساخت و ساز دوران سختی را پشت سر می گذاریم و رکود ساخت و ساز شهرداری ها را به درآمدهای پیش بینی شده نخواهد رساند.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد درآمد شهرداری‌ها از محل دریافت عوارض ساخت و ساز است، تصریح کرد: باتوجه به وجود رکود در ساخت و ساز، شهرداری ها باید به سمت کدهای درآمدی جدید برای افزایش تأمین مالی خود پیش روند.

لزوم توجه به پروژه‌های گردشگری برای کسب درآمد بیشتر

وی ادامه داد: وقتی درآمدها کاهش پیدا کند پروژه های عمرانی تحت تأثیرقرار می گیرد و باتوجه به اینکه شهرداری ها از پیش گامان اجرای پروژه های عمرانی در شهرها هستند، باید راهکارهای اساسی مورد توجه قرار گیرد، در این راستا، باید به سمت پروژه‌های گردشگری برای کسب درآمد بیشتر پیش برویم.

وی با بیان اینکه بیشترین جلسات کمیسیون ماده پنج به پروژه های گردشگری اختصاص یافته است، گفت: سرجمع مصوبات سال جاری با ۱۰ جلسه شورای برنامه ریزی استان و ۱۲ جلسه کارگروه امور زیربنایی، ۸۰۰ مصوبه برای استان بوده است و در مجموع طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ تعداد ۱۷۰۰ مصوبه، خروجی این جلسات بوده که بخشی از آن مربوط به شهرداری ها است.

معاون عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: در سال آینده نیم ساعت از هرجلسه شورای برنامه ریزی صرف بررسی پیشرفت پروژه ها خواهد شد تا پروژه هایی که مصوبات لازم را دارد به سمت عملیاتی شدن پیش برود.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی سال پرداخت حقوق و پاداش پرسنل اولویت اول شهرداری ها است، گفت: امیدوارم تا پایان سال همه شهرداری ها این پرداختی ها را انجام دهند و البته مطالبات پیمانکاران را نیز پرداخت کنند.

برنامه ریزی برای اسکان هرشب ۴۰۰ هزار نفر

غلامی با تأکید بر اینکه امسال همچون سال های گذشته در خصوص سفرهای نوروزی باید ایمنی سفرها را مورد توجه قرار داد، اظهار کرد: در بخش ایمنی سفر وضعیت مطلوبی را نداریم چرا که رتبه سوم در تصادفات برون شهری بعد از استان های فارس و تهران مربوط به استان اصفهان است.

وی ادامه داد: در مبادی ورودی شهرها باید تدابیری اندیشید تا جذب سفر، راهنمایی مسافران و ارائه خدمات ویژه به آن ها انجام شود.

معاون عمرانی استاندار اصفهان اظهار کرد: پیش بینی می شود نوروز امسال با ۲۵ درصد افزایش آمار ورود گردشگران به اصفهان مواجه باشیم که البته برای توزیع سفر به شهرستان های این استان باید برنامه ریزی های خوبی انجام داد.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان برای هرشب ۴۰۰ هزارنفر اسکان برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: در شهر اصفهان برای اسکان ۱۸۰ هزار نفر شبخواب برنامه ریزی شده است.

غلامی تأکید کرد: در بخش ساختار سازمان همیاری شهرداری ها رعایت دستورالعمل ها و بخشنامه ها باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: امیدوارم ۱۰۷ شهرداری استان اصفهان در بحث شایسته سالاری رکوردهای خوبی را رقم بزند.

کد خبر 370513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.