اختصاص بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توزیع کالای کوپنی

بویین میاندشت- نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میادشت گفت: در بودجه سال ۹۸ مبلغ ۱۴ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای توزیع کالا تخصیص داده شده است که به صورت کوپن در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان بویین میاندشت، اکبر ترکی امروز(شنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان با بیان اینکه امسال به دلیل تحریم اقتصادی سال سختی بود، اظهار کرد: علی رغم مشکلات اقتصادی اما مردم در جشن چهل سالگی انقلاب حضور  گسترده‌تری نسبت به سال گذشته داشتند.

وی افزود: دشمن دست از تحریم‌ها و همجه‌های اقتصادی بر نخواهد داشت، اما مسئولان باید تلاش کنند تا فشار اقتصادی بر مردم وارد نشود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میادشت با بیان این‌که علی رغم محدودیت‌های اقتصادی آمار بودجه شهرستان بویین میاندشت کاهش نداشته است، گفت: احکام بودجه ۹۸ به گونه‌ای تنظیم شده است که حتی بهتر از سال ۹۷ می‌توان پروژه‌های عمرانی را به اتمام رساند.

وی با بیان اینکه در شورای برنامه ریزی استان برای جلوگیری از تضعیف حقوق چهار شهرستان تلاش خواهم کرد، افزود: منابع خوبی در اختیار سازمان برنامه و بودجه است که با پیگیری می‌توان منابع را برای شهرستان‌ها جذب کرد.

ترکی ادامه داد: سال گذشته به دلیل تغییر ارز چهار تن قیر تخصیص داده نشد که سرانجام با تلاش هشت ماهه مجلس شورای اسلامی قسمتی از قیر یارانه‌ای به شهرداری‌ها تخصیص داده شد، اما سهم راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در بودجه سال ۹۷ هنوز باقی مانده است.

وی افزود: در بودجه سال ۹۸ شش هزار میلیارد تومان برای قیر یارانه‌ای در نظر گرفته شده که ۵۰ درصد آن به دهیاری‌ها و بنیاد مسکن اختصاص داده می‌شود همچنین از محل بودجه ملی برای چهار بانده شدن داران- درود ۲۴ میلیارد تومان اختصاص یافته، اما به دلیل ورودی‌های داران- بوین میاندشت در صدد افزایش بودجه این پروژه هستیم.

 نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت گفت: از محل اعتباراتی که در اختیار داشتیم مبلغی به بنیاد مسکن اختصاص دادیم و معادل همین بودجه را در اختیار راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و دهیاری‌ها چهار شهرستان قرار خواهیم داد.

وی با بیان این‌که از محل صندوق توسعه ملی اعتباراتی را برای اجرای طرح آبیاری نوین، طرح‌های آبخیزداری و آبرسانی به روستاها اختصاص داده شده است، اضافه کرد: در بودجه سال ۹۸ مبلغ ۱۴ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای توزیع کالا تخصیص داده شده است که به صورت کوپن در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

ترکی با بیان این‌که در تنظیم بودجه سال ۹۸ از افزایش قیمت بنزین جلوگیری شد، گفت: سال گذشته سه هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان فرهنگی در نظر گرفته شده بود که در بودجه سال ۹۸ مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان اختصاص یافت همچنین در بودجه سال ۹۸ برای حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه حداقل حقوق در سال ۹۸ مبلغ یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان تعریف شده است، گفت: دولت موظف است که در چهار ماه نخست سال ۹۸ اصلاح ساختار بودجه را انجام دهد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت با بیان این‌که به دلیل افزایش بارندگی‌ها نباید از کشت محصولات کشاورزی در مسیر رودخانه پلاسجان جلوگیری شود زیرا باعث تنش در شهرستان‌ می‌شود، افزود: در سال ۹۸ نباید چاه‌های آب‌ کشاورزی در شهرستان تعدیل شود تا کشاورز در آبیاری کشت محصولات نگرانی برای کمبود آب نداشته باشد و از تجمعات کشاورزان نیز جلوگیری شود.

کد خبر 370510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.