فردا سامانه بارشی به اصفهان وارد می‌شود

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت: فردا سامانه بارشی به استان اصفهان وارد می‌شود که به دنبال آن برای مناطق سردسیر غرب و جنوب غرب استان بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.

فاطمه زهرا سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان طی دو روز آینده اظهار کرد: بررسی این نقشه‌ها بیانگر حاکمیت جوی پایدار بر روی استان طی ۲۴ ساعت آینده است.

وی افزود: بر این اساس آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد برای اکثر مناطق استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان ادامه داد: از روز یکشنبه موج ناپایدار وارد استان می‌شود که بر این اساس طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در اکثر مناطق استان شاهد افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید و بارش باران و برف در مناطق غرب و جنوب غرب استان خواهیم بود، برای مناطق مرکزی  استان نیز در روز دوشنبه جوی ناپایدار پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشینه و کمینه دمای هوای شهر اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده به ترتیب ۱۵ و سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: در این بازه زمانی چوپانان با دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و بویین و میاندشت با دمای هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر خنک‌ترین نقطه استان پیش‌بینی شده است.

میانگین بارندگی سال آبی استان ۱۴.۱ درصد افزایش داشته است  

سیدان با اشاره به اینکه میزان بارندگی سال زراعی جاری نسبت به میانگین بلندمدت در استان اصفهان ۱۴.۱ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: بیشترین میزان بارش‌ها به ترتیب در گلپایگان با ۵۰ درصد، چادگان با ۴۶.۱ درصد، نطنز با ۳۹.۸ درصد، سمیرم با ۲۴ درصد، فریدونشهر با ۱۲ درصد و داران با ۵.۸ درصد افزایش بارش گزارش شده است.

وی گفت: کمترین میزان بارش ها در استان از شهرستان نائین با ۲۵ درصد کاهش بارندگی بوده است.

کد خبر 370508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.