کارتخوان، نقشی در محاسبه مالیات پزشکان ندارد

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کارتخوان های پزشکان به هیچ عنوان جهت بررسی مالیات رصد نمی شود، زیرا هنوز زیر ساخت های آن تعبیه نشده است.

حسین‌علی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون آمارهای اعلام شده درباره فرار مالیاتی پزشکان در کشور، گفت: در هر صنفی ممکن است درصد ناچیزی از افراد دست به هنجارگریزی بزنند، اما اخیراً متاسفانه آمارهای غیر منطقی درباره فرار مالیاتی پزشکان منتشر شده که ناجوانمردانه و کذب است.

وی افزود: در هفته گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی میزبان مسئولان وزارت بهداشت و درمان، سازمان امور مالیاتی کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بود که در این جلسه هیچ مدرک معتبری مبنی بر آمارهای فرار مالیاتی پزشکان ارائه نشد.

شهیاری تأکید کرد: به همین منظور بنا بر این شد که کمیته ای با هدف بررسی این آمار شکل بگیرد که به طور دقیق آمار اعلام شده در صحن علنی را بررسی و نتیجه آن را به رسانه ها اعلام کنند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه عده ای در کشور با اغراض شخصی به نوعی تلاش دارند بر علیه تمام صنوف تنش‌هایی را ایجاد کنند؛ به طوری که با مطرح کردن یک آمار، کل جامعه پزشکی را زیر سوال بردند ... ، در این قبیل تنش های ایجاد شده، این مردم هستند که آسیب می بینند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با ارائه این آمار غلط، اعتمادی که بین مردم و پزشکان است از بین می رود؛ از طرفی دیگر حدود ۹۰ درصد از خدمات بیمارستانی که مربوط به عمل جراحی است بعد از طرح تحول سلامت در بیمارستان های دولتی انجام می شود و شاید ۱۰  درصد آن در بخش خصوصی صورت بگیرد، به همین دلیل آمارهای اعلام شده کذب است، اما برای اطمینان بیشتر کارگروه نام برده تا حدود یک ماه دیگر نتایج را اعلام می‌کند.

شهریاری افزود: وزارت بهداشت و درمان، سازمان امور مالیاتی کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تاکید کردند وجود کارتخوان به این معنا نیست که بشود بر اساس آن مالیات نیز تعیین و کنترل شود؛ چرا که زیر ساخت های لازم برای این مسأله طراحی نشده و در قانون  برنامه نیز مصوبه ای است که بر اساس آن در مدت  ۲ سال باید زیر ساخت های لازم جهت این اقدام برای تمامی صنوف تعبیه شود.

وی ادامه داد: باتوجه به آنکه در حال حاضر اکثر مردم دارای کارت‌های بانکی هستند، از تمامی پزشکان خواهشمندیم مطب‌های خود را به کارتخوان مجهز کنند و به یاد داشته باشند طبق گفته های سازمان امور مالیاتی وجود کارتخوان به معنای مشخص شدن مالیات بر اساس تراکنش ها نیست، زیرا هنوز زیر ساخت های آن در نظام مالیاتی تعبیه نشده است و به این سادگی هم  قابل اجرا نیست.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه بعضی مواقع عده‌ای با شعارهای عامه پسند به دنبال رای بیشتر هستند، اما هر ادعایی باید بعد از کار کارشناسی دقیق مطرح شود.

کد خبر 370499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.