نوروزی: با نگاه خدمت به مردم گام برداریم

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه در دوره جدید برای نگاه یکپارچه و واحد آمادگی داریم، گفت: به طور حتم هر نقطه‌ای از استان می‌تواند محرک توسعه برای سایر نقاط باشد، بنابراین با نگاه خدمت به مردم باید گام برداریم و از هر موردی که مانع تحقق این مهم می‌شود، پرهیز کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی ظهر امروز -شنبه ۲۵ اسفند ۹۷- در گردهمایی شهرداران استان اصفهان ضمن تبریک روز شهردار به شهرداران اظهار کرد: امروز شهرداران در حالی در مسیر زیست‌پذیرتر شدن شهرها گام بر می‌دارند که تامین اعتبار و جذب بودجه مشقت بار است.

وی با اشاره به عضویت خود در هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداری‌ها ادامه داد: در این راستا به عضویت سازمان شهرداری‌ها نیز درآمدم و تاکنون دو جلسه در شورای سازمان برگزار و اقداماتی مناسبی برای شهرها پیش بینی شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در جلسات سازمان شهرداری‌ها ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای توزیع بین شهرداری‌های شهرهای کوچک تصویب شد، اضافه کرد: همچنین در جلسات شورای سازمان شهرداری‌ها برای تهیه قیر شهرهای کوچک تصمیمات خوبی گرفته شده است.

نوروزی با بیان اینکه یکی از اقدامات مثبت برای سال آینده برگزاری جلسه ای در خصوص حقوق و مزایای شهرداران بوده است، اظهار کرد: در جلسه‌ای با حضور معاون اول رییس جمهور، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه موضوع حقوق شهرداران مطرح شد؛ با توجه به اینکه حقوق شهرداران نه تابع قانون نظام هماهنگ و نه مشمول قانون کار است و نتیجه آن تضییع حقوق شهرداران شده است؛ از این رو قرار شد از اول سال آینده این موضوع به نحو شایسته‌ای حل شود.

وی تصریح کرد: یک بند از صورت جلسه مربوط به این موضوع توسط رییس دفتر معاون اول رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده تا تعیین تکلیف انجام شود؛ حضور در چنین جلسات و پیگیری مسائل می‌تواند برای همه شهرها به ویژه شهرهای استان اصفهان مثمرثمر باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه امسال با همت مسئولان و دستور ویژه رییس جمهور قرار است آب در بستر زاینده رود جاری شود، گفت: تجربه ۱۰ روزه جاری شدن آب در زاینده رود طی ماه گذشته نشان داد مردم به واسطه بازگشایی آب دچار شعف و شادمانی شدند و حتی از شهرهای دیگر کشور، مهمانان زیادی به اصفهان آمدند به طوری که با تکمیل ظرفیت هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، سر ریز مسافران را در ورزشگاه‌های کاوه و سپاهان شهر اقامت دادیم.

وی تصریح کرد: بی شک نوروز امسال باید از مسافران زیادی استقبال کنیم و وقتی تعداد مسافران زیاد باشد در شهرستان های همجوار نیز مسافران حضور خواهند داشت از این رو همدلی و همراهی بین شهرها و شهرداران لازم است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نوروز امسال مسافران به روستاهایی همچون ابیانه و شهر ورزنه نیز سفر خواهند کرد، گفت: در این راستا نوروز ۹۸ ستادهای سفر نوروزی باید همکاری بیشتری داشته باشند؛ جلب رضایت مسافران در شهر اصفهان در توسعه اقتصاد، فرهنگ و صنایع دستی اصفهان می‌تواند تأثیرگذار باشد.

نوروزی با تأکید بر اینکه سیاست مدیریت شهری اصفهان ماندگاری هرچه بیشتر گردشگر در این شهر است، گفت: باید تدابیر لازم و راهکارهای موثر اندیشیده شود تا هرکسی که به اصفهان سفر می‌کند از نقاط دیگر استان نیز بازدید داشته باشد؛ شهرداری اصفهان در دوره جدید برای نگاه یکپارچه و واحد آمادگی دارد و رشد و ارتقاء سایر بخش‌ها را به معنای رشد خود می‌داند.

وی با تأکید بر اینکه همراهی و همدلی در استان باید منجر به هم افزایی شود، تصریح کرد: به طور حتم هر نقطه‌ای از استان می‌تواند محرک توسعه برای سایر نقاط باشد، بنابراین با نگاه خدمت به مردم باید گام برداریم و از هر موردی که مانع تحقق این مهم می‌شود، پرهیز کنیم.

شهردار یعنی اراده و اردت به مردم

همچنین ناصر نفری، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان در این گردهمایی ضمن تبریک روز شهردار به شهرداران اظهار کرد: بودجه سال ۹۸ سازمان همیاری شهرداری های استان ۷۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده که هیئت مدیره این سازمان معتقد است اگر می‌خواهیم کنار گذر شهر احداث شود رقم بودجه باید به ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: شهردار یعنی بر زیبایی و نشاط شهر نگریسته و غروب روز افتتاح یک تقاطع غیرهمسطح را به تماشا بنشیند؛ شهردار یعنی دهها و صدها فرهنگسرا ساختن یعنی اراده و ارادت به مردم، یعنی چروک پیشانی سال های غصه خوردن در شهر، شهردار یک انسان تلاشگر کم توقع با تمامی ویژگی های یک انسان فرهیخته و فرزانه است.

کد خبر 370497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.