لغزش سپاهان، ترس از آینده

شاگردان امیر قلعه‌نویی با تساوی روز گذشته (جمعه) مقابل فولاد، موقعیتی شیرین‌تر از عسل را در اختیار پرسپولیسی‌ها قرار داده است تا با یک برد شیرین مقابل تیم سپیدرود رشت به صدر جدول برگردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تساوی روز گذشته طلایی‌پوشان سپاهان مقابل شاگردان قطبی جدا از اینکه این نماینده شایسته اصفهان یک بازی عقب‌افتاده دارد، موقعیتی شیرین‌تر از عسل را در اختیار پرسپولیسی‌ها قرار داده است تا با یک برد شیرین مقابل سپیدرود رشت که این روزها شاید حال خوبی نداشته باشد، به صدر جدول برگردد و فاصله خود را از رقیبانش افزایش دهد.

پرسپولیس برای رسیدن به سومین قهرمانی متوالی، راه پر پیچ و خمی را روبه‌روی خود دارد؛ بازی با استقلال، سپاهان و تراکتور، مطمئناً از پیچ‌های خطرناک این مسیر هستند اما شاید کسب حداقل امتیاز نیز در بازی پیش‌رو بتواند کمک شایانی به قرمزپوشان در ادامه مسیر کند.

شانس در خانه برانکو و پرسپولیس را زده است و با اتفاقاتی که روز گذشته برای شاگردان قلعه‌نویی افتاد و تساویشان در بازی با فولاد، شاید قوی‌ترین انگیزه پرسپولیسی‌ها برای تلاش مضاعف در بازی امروز (شنبه) رشت و کسب امتیاز کامل از این بازی است تا دوباره به صدر جدول برگردند؛ حتی شاید یکی از مهم‌ترین قدم‌های خود برای رسیدن به سومین قهرمانی را از امروز استارت بزنند.

شاید رسیدن به سومین قهرمانی برای پرسپولیس زیاد دور از تصور نباشد، البته نباید از مهم‌ترین رقیبانش یعنی تراکتور، سپاهان و استقلال غافل شد. پرسپولیس خود را یکی از پراقبال‌ترین تیم‌ها برای تصاحب جام در لیگ هجدهم می‌داند؛ کما اینکه برانکو ایوانکویچ، سرمربی پرسپولیس تهران چندی پیش در گفت‌وگویی که با یکی از رسانه‌ها داشته، گفته: «جنگ بسیار جالبی برای رسیدن به عنوان تیم دوم بین تیم‌های دیگر سر می‌گیرد چون تکلیف قهرمان مشخص است». با این گفته برانکو، به نوعی پرسپولیس خود را از قبل قهرمان دانسته است.

پرسپولیس بعد از تقابل با سپیدرود رشت در ایام نوروز باید به مصاف استقلال تهران برود تا یک دربی نوروزی را تجربه کند. بعد از تماشای بازی‌های نیم فصل دوم استقلال، ارزیابی‌های بسیاری از کارشناسان به سمت و سویی رفته که اکنون استقلال و شفر را به لحاظ فنی تیم بهتری در مقایسه با قرمزها می‌دانند.

واقعیتی که این روزها بیشتر در لیگ برتر ایران مشهود است، فاصله فنی بین تیم‌های میانه جدول و بالانشینان است. این واقعیت به نحوی است که می‌شود نتیجه بازی بالانشین‌ها با تیم‌های پایین دست را پیش‌بینی کرد. البته نباید در این میان از تیم خوبی مثل فولاد غافل شد، ضمن اینکه شاگردان قطبی با پیروزی مقابل تراکتورسازی و برد پرسپولیس و حتی روز گذشته تساوی سپاهان مقابل فولاد از بارزترین استثنائات این داستان هستند.

پرسپولیس در ادامه مسیر شاید مشکل چندانی نداشته باشد و کسب حداقل امتیاز در بازی با رقیبان سرسختش کمک شایانی برای کسب سومین عنوان قهرمانی متناوب به آن‌ها کند. یک امتیاز برتر که شاید بتوان برای پرسپولیس قائل شد این است که پرسپولیس مثل رقیبانش دغدغه خاصی ندارد.

شاگردان برانکو در واقع با مدعیانی در رقابت هستند که دستیابی به جام قهرمانی به دلایلی خیلی برایشان مهم است؛ همچنان که می‌بینیم تراکتورسازی به لطف مالک متمولش، پول‌های سرسام‌آوری برای دست‌یابی به این جام هزینه کرده است و حتی قهرمانی در لیگ برایشان یک آرزو است چون تاکنون به این مهم دست پیدا نکرده‌اند. سپاهان و استقلال نیز به واسطه نتایج نه چندان مناسب که در سالیان اخیر داشته‌اند به دنبال کسب این جام هستند تا دل هوادارانشان را بیشتر از پیش تصاحب کنند.

نداشتن ترس از قهرمان نشدن و اضطراب ناشی از ناکامی یک ویژگی بزرگ است که امروز زیر پوست پرسپولیس وجود دارد و شاید دیگر مدعیان چندان به آن توجه ندارند. نه تراکتور، نه سپاهان و نه استقلال و حتی پدیده، آرامش و فراغ بالی که دراعماق وجود سرخ‌ها وجود دارد را درخود ندارند. آن‌ها چه قهرمان بشوند، چه نشوند از دیدگاه هواداران خود قهرمانند و شاید این ویژگی دوباره آن‌ها را فاتح لیگ هجدهم کند.

کد خبر 370494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.