درمان بیماری‌های چشمی با گیاهان دارویی!

چشم‌ یکی از حساس‌ترین عضوهای بدن است که بیماری‌های بسیاری نظیر خشکی چشم، التهاب‎‌های چشمی، تاری دید، کاهش دید، آب مروارید و ...آن‌ را تهدید می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه مراجعه به چشم پزشک برای درمان امراض چشمی در اولویت است و نباید جای خود را به گیاهان دارویی بدهد، اما گیاهان زیادی نیز وجود دارند که نقش موثری در تقویت چشم‌ها و بهبود مشکلات چشمی بازی می‌کنند و می‌توان آن‌ها را با مشورت پزشک مورد استفاده قرار داد. با ما همراه شوید تا خواص برخی از این گیاهان را با یکدیگر مرور کنیم.

گیاه "گینکو بلیبا"

گینکو بلیبا ،  (Ginko Biloba)یکی از قدیمی‌ترین گیاهان دارویی است که  از خواص دارویی آن می‌توان به تقویت حافظه و قوای جنسی، پیشگیری از سکته مغزی و سکته قلبی و ویژگی ضد آلزایمری آن اشاره کرد. اما یکی از خواص بی‌نظیر این گیاه آسیایی، درمان بیماری‌های چشمی است. اکنون قرن‌های زیادی است که محققان به خواص گیاه گینکو بلیبا پی برده‌اند. این گیاه جریان خون چشم را افزایش می‌دهد و در درمان بیماری‌های چشمی موثر است. همچنین برگ‌های این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی نظیر فلاونوئیدها و ترپنوئیدها است که نقش موثری در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و کاهش فشارخون افراد دارد.

گیاه "عرقون"

عرقون (Eyebright)یکی از گیاهانی است که برای درمان خارش و قرمزی چشم توصیه می‌شود. این گیاه که از زمان‌های قدیم کاربرد داشته است، برای حفظ نور چشم مناسب است و التهاب‎‌های چشمی را درمان می‌کند. رازیانه از دیگر گیاهان دارویی موثر برای تقویت چشم‌ها است که التهاب و آبریزش را از بین می‌برد. جالب است بدانید که شستشوی چشم‌ها با گیاه رازیانه برای پیشگیری از بیماری‌های چشمی نظیر آب مروارید موثر است.

گیاه "گلدن سیل"

گیاه گلدن سیل  (Goldenseal)خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد و در درمان بسیاری از عفونت‌های چشمی مانند تراخم و گل مژه موثر است که بهتر است برای مصرف آن با پزشک مشورت شود. جالب است بدانید که چای سبز نیز برای درمان حلقه‌های تیره و پف دور چشم موثر است و جلوی ورم و بادکردن دور چشم را می‌گیرد. زردچوبه یکی دیگر از گیاهان دارویی است که خواص درمانی زیادی دارد و برای سلامت چشم‌ها نیز مفید است. این ادویه معجزه‌گر جلوی اکسیده شدن عدسی‌های چشم را می‌گیرد و دارای مقدار زیادی ترکیب"کورکومین" است که خاصیت ضد التهابی دارد و برای خشکی چشم توصیه می‌شود.

کد خبر 370493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.