شوراهای گفت‌وگوی استانی بر نقش ملی خود بیفزایند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: امیدواریم شوراهای گفت‌وگوی استانی سال آینده در مصوباتی که ارائه می‌کند، بر نقش ملی خود بیفزایند و در سطح ملی اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، غلامحسین شافعی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به کشور عراق و دستاوردهای آن برای بخش خصوصی، اظهار کرد: سفر رییس جمهوری و هیئت همراه به عراق، سفری بی‌بدیل بود، مذاکرات و توافقات خوبی در آن انجام شد و انعکاس بین‌المللی بالایی نیز داشت.

وی افزود: ازجمله دستاوردهای این سفر حل مشکل ویزای تجار و قرارداد تعرفه‌های ترجیحی است که نهایتاً منتهی به توسعه تجارت آزاد میان دو کشور می‌شود. همچنین تأسیس شهرک‌های صنعتی مشترک در مناطق مرزی دو کشور در دستور کار قرار گرفت.

شافعی در بخشی از این نشست اظهار کرد: بسیاری از مدیران آگاه‌اند که شرایط امروز ما غیرعادی است و باید در این برهه حساس تصمیمات متفاوت اخذ شود. در این برهه اگر به سازوکاری دست یابیم که تصمیمات مؤثر و فوری و البته جسورانه گرفته شود، بسیاری از مشکلات جبران خواهد شد.

رییس اتاق ایران درباره دستاوردهای سفر هیئت تجاری ایران به سوریه نیز اظهار کرد: در آن سفر اقداماتی اساسی انجام شد؛ ازجمله خریداری یک مرکز تجاری ۱۱ طبقه در دمشق توسط اتاق بازرگانی ایران که میان استان‌های سراسر کشور تقسیم خواهد شد.

وی به انتخابات اتاق بازرگانی در یازدهم اسفندماه امسال اشاره و از همه فعالان اقتصادی استان برای حضور در این رویداد تشکر کرد و گفت: در انتخابات امسال شاهد افزایش ۳۰ درصدی تعداد مشارکت‌کنندگان نسبت به دوره قبل بودیم و این نشان می‌دهد به‌رغم وضعیت نامطلوب اقتصادی و مسائل و مشکلاتی که بنگاه‌های اقتصادی با آن درگیرند، امید به آینده در بین فعالان این بخش وجود دارد.

کد خبر 370488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.