۵۵ هکتار از محدوده قانونی شهرضا کاسته شد

شهرضا - رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا گفت: پس از ابلاغ طرح جامع شهر شهرضا، ۵۵ هکتار از محدوده قانونی شهر کاسته شد که این مسئله مشکلاتی را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، کمال خدادادی ظهر امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به موقعیت بین‌راهی  این شهر، یادآور شد: شهر شهرضا نه تنها به مناطق روستایی اطراف بلکه به شهرها و حتی استان‌های اطراف نیز خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت نوسازی و بهسازی ماشین‌آلات و ادوات آتش‌نشانی شهرضا خاطرنشان کرد: وجود شهرک صنعتی شیمیایی رازی، مراکز صنعتی و صنفی با احتمال حریق بالا، ضرورت ارائه این کمک‌ها از جانب دولت را دوچندان کرده است.

رییس شورای اسلامی شهر شهرضا با اشاره به شماره‌گذاری دو هزار و ۵۰۰ خودرو در مرکز معاینه‌ فنی این شهر، ترافیک سنگین خودرویی را از دیگر مشکلات آن برشمرد و افزود: ۴۳ دستگاه از ۵۹ دستگاه سازمان اتوبوسرانی شهرضا فعال است، اما باتوجه به اینکه این اتوبوس‌ها در سال ۱۳۸۰ خریداری شده و به مناطق روستایی نیز سرویس‌دهی می‌کند، ناوگان حمل و نقل دورن شهری شهرضا نیز، نیازمند بهسازی و نوسازی است

خدادادی با بیان اینکه ۵۵ هکتار از محدوده قانونی شهر شهرضا در طرح‌ جامع شهری آن کاسته شده است، اظهار کرد: این مسئله مشکلاتی را برای شهرداری و شهروندان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه لازم است در خصوص کمیسیون ماده (۵) قانون شهرداری‌ها اختیارات بیشتری به شهرداری‌ها داده شود، اضافه کرد: کاسته شدن از محدوده قانونی شهرضا در طرح جامع شهری در حالی است که همین طرح نیز نیازمند اصلاحات زیادی است.

رییس شورای اسلامی شهر شهرضا با اشاره به قدمت یکصدساله شهرداری این شهر، یادآور شد: به عنوان مثال خیابان صاحب‌الزمان(عج) از حدود یکصدسال قبل با کاربری تجاری تعریف شده، اما در طرح جامع فعلی به عنوان محدوده مسکونی تعریف شده است.

کد خبر 370486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.