باز هم به ژاپن باختیم

بعد از شکست پرسپولیس، تیم ملی فوتبال، تیم ملی والیبال و تیم ملی بسکتبال مقابل ژاپنی‌ها، شکست و حذف فوتبال ساحلی ایران به دست ژاپن، کلکسیون شکست‌های ایران مقابل ژاپن را کامل کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران روز پنج‌شنبه –۲۴ اسفندماه- در مرحله یک‌ چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا با نتیجه سه بر دو مغلوب تیم ژاپن شد تا به طور ناباورانه‌ای از راهیابی به جام‌ جهانی باز بماند. بعد از شکست پرسپولیس، تیم ملی فوتبال، تیم ملی والیبال و تیم ملی بسکتبال مقابل ژاپنی‌ها، شکست و حذف فوتبال ساحلی ایران به دست ژاپن، کلکسیون شکست‌های ایران مقابل ژاپن کامل شد.

برد دو گله در نیمه نخست

نیمه نخست این مسابقه با اشتباه بهزادپور، دروازه‌بان ایران شروع شد اما بازیکن ژاپن نتوانست دروازه خالی را در ثانیه پنج بازی، باز کند. بعد از این موقعیت، ژاپنی‌ها موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای داشتند اما خطر جدی ایجاد نکردند.

نخستین موقعیت جدی ایران در اواسط نیمه نخست و با شوت شیرمحمدی که از بالای دروازه به بیرون رفت، ایجاد شد. دو دقیقه بعد باز هم مهدی شیرمحمدی، ولی این‌بار از روی یک ضربه آزاد در نزدیکی دروازه حریف توانست گل نخست مسابقه را برای ایران به ثمر برساند.

گل دوم ایران را محمد مرادی، سه دقیقه مانده به پایان نیمه با یک ضربه آزاد از راه دور به ثمر رساند. در ادامه او می‌توانست یک گل دیگر بزند اما ضربه قیچی برگردانش به تیر دروازه ژاپن برخورد کرد.

نیمه دوم متعادل

نیمه دوم بازی متعادل‌تر آغاز شد و هر دو تیم موقعیت‌هایی به دست آوردند که برای ایران ضربه آکروباتیک احمدزاده خطرناک‌تر بود.

بازیکنان ژاپن در این نیمه خطاهای زیادی انجام دادند که همین مسئله باعث شد ضربه‌های آزاد زیادی به نفع ایران اعلام شود که بازیکنان ایران از آن‌ها استفاده نکردند.

سه دقیقه مانده به پایان نیمه دوم تیم ژاپن از روی یک ضربه کرنر با یک بغل پای ساده گل اول خودش را به ثمر رساند و بعد از گل هم فشار مضاعفی ایجاد کرد، اما نیمه دوم با نتیجه دو بر یک به نفع ایران به پایان رسید.

نیمه سوم، آغاز پروژه حذف ایران

سومین نیمه بازی با حملات ژاپنی‌ها شروع شد. آن‌ها دو دقیقه بعد از سوت این نیمه باز هم روی یک ضربه کرنر گل دوم خود را به ثمر رساندند.

فشار ژاپن از دو نیمه قبلی بیش‌تر شده بود و بعضاً باعث اشتباهات بازیکنان ایران می‌شد که همین مسئله اوکتاویو، سرمربی ایران را در کنار زمین نگران کرده بود. اواسط نیمه ایران باز هم روی یک ضربه قیچی برگردان که توسط علی میرشکاری زده شد صاحب یک موقعیت خطرناک شد اما این ضربه با برخورد به تیر دروازه به بیرون رفت.

همچنین پیمان حسینی از اواسط نیمه به جای بهزادپور درون دروازه ایران قرار گرفت تا از شوت‌های او استفاده کنند. دقایق پایانی بازی ژاپن صاحب یک ضربه آزاد در نزدیکی دروازه ایران شد که این موقعیت خطرناک را پیمان حسینی دفع کرد تا بازی به وقت‌های اضافی برود.

حذف دو دقیقه مانده به پایان بازی

در وقت اضافه نخست و دو دقیقه مانده به پایان بازی، ژاپن صاحب یک ضربه پنالتی شد و آن را تبدیل به گل کرد تا بازی با نتیجه سه بر دو به سود ژاپن به پایان برسد.

ژاپنی ها جواب زحمات‌شان را گرفتند

ژاپنی‌ها بعد از سال‌ها، نتیجه سرمایه‌گذاری خود روی دو ملیتی‌های فوتبال را حتی در فوتبال ساحلی‌ هم می‌توانند ببینند. صحبت از «روی راموس» است، سرمربی برزیلی‌الاصل تیم فوتبال ساحلی ژاپن که در فاصله سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵، برای تیم ملی ژاپن بازی می‌کرد و اتفاقاً برای ایرانی‌ها هم چهره نوستالژیکی به حساب می‌آید.

در واقع کاری را که قطری‌ها در این سال‌ها انجام دادند، ژاپنی‌ها سال‌ها پیش با دعوت از روی راموس ۳۳ ساله باب کردند. چهره و شخصیت او به این دلیل برای ایرانی‌ها آشناست که او یکی از اولین بازیکنان دو ملیتی بود که در فوتبال آسیا معروف شدند.

کد خبر 370484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.