امکانات شهری عادلانه توزیع نمی‌شود

شهرضا - نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر امکانات شهری بین پایتخت، مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها به صورت متوازن توزیع نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران، با تأکید بر ضرورت توزیع متوازن امکانات در کشور، یادآور شد: یکی از مهمترین مشکلاتی که شهرداری‌ها و مسئولان اجرایی با آن مواجه هستند، مهاجرت بی‌رویه از روستا به شهر است در حالی که اگر امکانات کافی به روستاها اختصاص داده شود تا حد زیادی از این مهاجرت‌ها پیشگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر امکانات شهری بین پایتخت، مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها به صورت متوازن توزیع نمی‌شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه استان اصفهان مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته است و تا رفع این تبعیض تلاش زیادی لازم است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران و مسئولان نباید منتظر کمک‌های دولتی باشند، تصریح کرد: شهرداری‌ها باید با ایجاد منابع درآمد پایدار، برای تعدیل مخارج و هزینه‌های خود تلاش کنند.

محمودی وحدت و هماهنگی بین مسئولان را رمز موفقیت در ارائه خدمات شهری باکیفیت دانست و تصریح کرد: کشور ایران بیشترین منابع نفتی را در اختیار دارد، اما آسفالت معابر به دغدغه شهروندان تبدیل شده است و ارز آوری صادرات قیر باعث شده، شهرداری‌ها در تأمین این ماده با مشکل مواجه شوند.

وی از انجام مطالعات طرح بازآفرینی شهرضا خبر داد و افزود: گردشگری به منبع درآمد شهرها و کشورها تبدیل شده و در شهرستان‌های این حوزه انتخابیه نیز زیرساخت‌های مناسبی برای این‌منظور وجود دارد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی نبود نقدینگی کافی را از دیگر مشکلات شهرداری‌های استان برشمرد و یادآور شد: فرسودگی ناوگان حمل و نقل درون شهری، ارائه خدمات مناسب به شهروندان را با مشکل مواجه کرده است.

محمودی با تأکید بر اهمیت استفاده از فرصت ایام نوروز برای معرفی شهرها، خاطرنشان کرد: موقعیت بین‌راهی شهرضا و آب و هوای مناسب دهاقان، این شهرستان‌ها را به مقصد بسیاری از مسافرت‌های نوروزی تبدیل کرده و باید از این موقعیت برای معرفی این مناطق و در نتیجه ایجاد منابع درآمد پایدار استفاده شود.

کد خبر 370483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.