باید منابع نفرت، خشونت و افراطی گری خشکانده شود

معاون اول رییس جمهوری در پی حادثه تروریستی نیوزیلند، تصریح کرد: باید نگاه، اراده و اقدامی جهانی و فراتر از آنچه تاکنون بوده است، صورت گیرد و منابع تولید نفرت، خشونت، افراطی گری و نژاد پرستی در هر شکل و شیوه ای خشکانده شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، در بخشی از پیام «اسحاق جهانگیری» آمده است: حملات جنایت بار تروریستی در نیوزیلند و شهادت جمعی از مسلمانان بیگناه در مسجد، هشداری مجدد به جهان انسانی درباره خطرات و آثار فاجعه آمیز تروریسم نژاد پرستانه است.

وی در این پیام افزود: این حادثه نشان داد که افراطی گری و خشونت سازمان یافته نه مرز می شناسد، نه مذهب، نه زن و نه مرد و نه هیچ سرزمین و جامعه امن و آرام.

معاون اول رییس جمهوری در این پیام محکومیت این جنایت همه جانبه را کافی ندانست و تاکید کرد: باید نگاه، اراده و اقدامی جهانی و فراتر از آنچه تاکنون بوده است، صورت گیرد و منابع تولید نفرت، خشونت، افراطی گری و نژاد پرستی در هر شکل و شیوه ای خشکانده شود.

جهانگیری خاطرنشان کرد: نظریه پردازان خشونت و افراطی گری و سران کشورهایی که به نفرت پراکنی علیه مسلمانان و وضع سیاست های نژاد پرستانه و معیارهای تبعیض آمیز و دوگانه دامن می زنند باید بدانند که در شکل گیری و گسترش این اقدامات غیر بشری دخیل و سهیم اند.

وی در این پیام تصریح کرد: مبارزه با تروریسم عزم و اجماع جهانی و واکنش عادلانه و به دور از تبعیض می طلبد وگرنه این تهدید بی حد و مرز جهان را با ابعاد و دامنه های غیر قابل پیش بینی روبرو خواهد کرد.

معاون اول رییس جمهوری در پایان این ضایعه دردناک را به خانواده های دغدار، دولت و ملت نیوزیلند، مسلمانان جهان و جامعه انسانی تسلیت گفت.

شهر کرایست چرچ نیوزیلند دیروز جمعه صحنه دو حمله تروریستی با سلاح گرم و مواد منفجره به دو مسجد نور و نوود بود. این حمله هنگام اقامه نماز جماعت، توسط «برنتون تارانت» تروریست استرالیایی انجام شد و تاکنون ۵۰ تن کشته داشته و ۴۸ نفر دیگر زخمی شدند.

کد خبر 370481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.