۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۱
لذت بزرگ جثه های "آفرود"

نمایشگاه "خودروهای مدرن، کلاسیک و آفرود" در نمایشگاه پل تاریخی شهرستان در حال برگزاری است. این نمایشگاه بهشت عاشقان اتومبیل است؛ از ماشین‌های ظریف کلاسیک تا ماسل‌های آمریکایی و بزرگ جثه‌های آفرود همه جمع هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایشگاه بین‌المللی اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان از ۲۳ تا ۲۷ اسفندماه میزبان خودروهای مدرن، کلاسیک و آفرود است. سالن اول نمایشگاه اختصاص به ماشین‌های بزرگ پیکر آفرود دارد، اتومبیل‌هایی که با تجهیزات طبیعت گردی و موتورهای قوی خودنمایی می‌کنند. ژاپنی‌ها در سالن آفرودی‌ها حرف اول را می‌زنند، از اف‌جی‌های قدیمی تا لندکروزهای با ابهت همه در کنار هم به نمایش گذاشته شده‌اند.

آفرود در دنیای امروز به تفریحی پرطرفدار و پرهیجان تبدیل‌ شده است. رانندگی در بی‌راهه‌های بکر طبیعت و دست و پنجه نرم کردن با چالش‌های آن، کمپینگ و گذران شب در دل طبیعت و... همه این‌ها باعث شده تا آفرود به لذتی بی همتا بدل شود. آفرود تفریحی وابسته به خودرو و تجهیزات است. در نمایشگاه خودروهای آفرود برخی ماشین‌های تجهیز شده با آپشن‌های جالب توجه به نمایش گذاشته شده است.

سیامک صارمی مسئول کمیته تورینگ و سافاری هیئت اتومبیل رانی استان اصفهان در سالن اول نمایشگاه که متعلق به این کمیته و ماشین‌های آفرودی است به خبرنگار ایمنا می گوید: گروه‌ها و اکیپ های طبیعت گردی زیادی در این نمایشگاه وجود دارد، بزرگترین گروه‌های آفرود استان نیز در این نمایشگاه هستند که خودروهای خود را به نمایش گذاشته‌اند.

آفرود دوست‌دار طبیعت

او درباره لذت آفرود می افزاید: لذتی که در سفر آفرود است در هیچ هتل پنج یا حتی هفت ستاره‌ای یافت نمی‌شود. در طبیعت و در کمپینگ شما زیر آسمانی با درخشش میلیون‌ها ستاره می‌خوابید و به اصطلاح هتل میلیون ستاره‌ای دارید. لذت لمس واقعی طبیعت را فقط با آفرود مسئولانه می‌توان چشید.

در چند سال اخیر بحث بی‌راهه گردی در طبیعت داغ شده و همین موضوع دوستداران طبیعت را درباره آسیب‌های این نوع سفر به نگرانی انداخته است. صرامی پور با اشاره به این نگرانی‌ها می گوید: در آفرود مسئولانه باید بتوان طبیعت را آنگونه که وجود دارد تحویل گرفت و همانطور تحویل داد. آفرود را در واقع یکی از شاخه‌های اکوتوریسم می‌دانیم و در اکوتوریسم مسئله اصلی پاسداشت و نگهداری از طبیعت است.

مسئول کمیته تورینگ و سافاری هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان با بیان اینکه "شعار ما آفرود دوستدار طبیعت است" ادامه می دهد: تعداد آفرود سوارهایی که دوستدار طبیعت هستند بسیار بیشتر از افراد تخریب گر طبیعت است. بسیاری از این افراد نیز از روی بی اطلاعی و آموزش نداشتن کافی این آسیب‌ها را به طبیعت وارد می‌کنند. تعداد گروه ها و افراد آسیب زننده روز به روز کمتر می شود و فرهنگ بی راهه گردی در بین افراد نهادینه خواهد شد.

او در پاسخ به اینکه چگونه سعی می‌کنند آموزش‌های لازم را به بی‌راهه سواران انتقال دهند، پاسخ می دهد: کسانی که در گروه‌ها و اکیپ‌های آفرودی وارد می‌شوند با تعامل و برقراری رابطه با دیگر اعضا احترام به طبیعت و استفاده از طبیعت را یاد خواهند گرفت. در گروه سعی می‌کنیم افراد کم تجربه و تازه کار را در کنار با تجربه‌ها قرار دهیم و با ایجاد تعامل آموزش‌های لازم به تازه‌کاران داده شود.

صارمی ادامه می دهد: دوست داریم لذت حقیقی لمس طبیعت را با همشهریان خود به اشتراک بگذاریم؛  طبیعت واقعا مظلوم است و باید از آن مراقبت کرد، طبیعت همانطور که به دست ما رسیده باید از آن پاسداری شود و به نسل‌های بعدی برسد.

دوستداران و علاقه‌مندان به ماشین‌های کلاسیک و آفرود می‌توانند تا ۲۷ اسفندماه از ساعت ۱۵ الی ۲۳ به محل نمایشگاه‌های پل شهرستان مراجعه و از نمایشگاه دیدن کنند. این نمایشگاه در سه سالن میزبان بازدیدکنندگان است، سالن اول متعلق به خودروهای آفرودی و بی راهه گردی، در سالن دوم ماشین‌های کلاسیک از فولکس‌های بیتلز تا ماسل‌های آمریکایی و لوکس‌های آلمانی به نمایش درآمدند و در سالن سوم برخی خودروهای آماده شده برای مسابقات و همچنین موتورسیکلت‌ها وجود دارند.

کد خبر 370480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.