فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی شهرضا

شهرضا – شهردار شهرضا گفت: یکی از مشکلات این شهرداری، فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی است که باید برای رفع آن هرچه سریع‌تر اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حبیب قاسمی پیش از ظهر امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران، از صدور تقاضای شهرداری شهرضا برای دریافت وامی با مبلغ سه میلیارد تومان خبر داد و افزود: این مبلغ برای استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب در فضای سبز و توسعه آن هزینه می‌شود، در حالی که باتوجه به وضعیت خشکسالی و اقلیم خشک منطقه اجرای این طرح ضروری است.

وی با تأکید بر اهمیت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرضا، خاطرنشان کرد: تاکنون برای واگذاری ۴۵ دستگاه اتوبوس با ۱۶ هزار سفر نفر به بخش خصوصی، شش مرحله آگهی مزایده منتشر شده، اما هیچ سرمایه‌گذاری حاضر نیست در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.

شهردار شهرضا تأکید کرد: فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرضا باعث شده تا هیچ سرمایه‌گذاری تمایل به شرکت در مزایده‌ها را نداشته باشد، البته سیاست‌های تشویقی نیز برای متقاضیان بخش خصوصی این بخش در نظر گرفته شده است.

قاسمی با بیان اینکه وضعیت مالی شهرداری‌های استان از نظر پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و معوقات رضایت‌بخش است، خاطرنشان کرد: مهمترین معضل شهرداری‌ها نبود منابع پایدار است که از تمرکز بر ساخت و ساز و غفلت از ایجاد منبع درآمد ناشی و باعث ایجاد نگرانی در تأمین هزینه‌های جاری شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پورتال سرمایه گذاری شهرداری‌ها، یادآور شد: در این پورتال ۹ پروژه و ۲۰ طرح برای شهرضا تعریف شده است.

شهردار شهرضا با تأکید بر ضرورت اصلاح بودجه این شهرداری، اظهار کرد: سند بودجه این شهرداری برای سال مالی جاری براساس درآمد ۳۳ میلیارد تومان تنظیم شده بود که تاکنون ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از این مبلغ محقق شده است.

قاسمی بیشترین مخارج شهرداری‌ها را درخصوص تأمین حقوق و بیمه پرسنل دانست و تصریح کرد: ۲۰ میلیارد تومان از درآمدهای این شهردری صرف این هزینه‌ها می‌شود که این مسئله جایی برای تأمین اعتبار پروژه‌های عمرانی باقی نگذاشته است.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری، تأکید کرد: مهمترین اولویت شهرداری، تکمیل این طرح‌ها است.

کد خبر 370475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.