جذب ۲ میلیارد تومان اعتبار پس از ۱۵ سال کلنگ زنی

خوانسار- مدیر آموزش و پرورش خوانسار گفت: ساخت مدرسه شهید مطهری و ۲۲ بهمن که به دلیل نداشتن اعتبار سال‌ها معوق مانده بود، با پیگیری‌های انجام شده در وزارت آموزش و پرورش از سوی نماینده شهرستان در مجلس برای ساخت این دو واحد آموزشی دو میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، رضا دهاقین امروز (شنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه کلنگ مدارس شهید مطهری و مدرسه ۲۲ بهمن سال ۸۲ به زمین زده شد، اما به دلیل نداشتن اعتبار، تکمیل آن‌ها ۱۵ سال معوق ماند، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده در وزارت آموزش و پرورش از سوی نماینده شهرستان در مجلس و به دنبال سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان، برای ساخت این دو واحد آموزشی دو میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است که در مهرماه ۹۸ مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: با پیگیری‌های مستمر در خصوص دبیرستان خیرساز حقی که ۵۰ درصد آن با هزینه خیران احداث شده است، اعتبارات لازم به میزان دو میلیارد تومان پیش بینی شده و آگهی مناقصه آن نیز هفته گذشته منتشر شده است که در صورت آغاز این پروژه در فصل بهار این واحد آموزشی همزمان با آغاز سال تحصیلی آینده(۹۸-۹۹) افتتاح می‌شود.

افزایش سرانه غذایی دانش آموزان شبانه روزی

مدیر آموزش و پرورش خوانسار با بیان اینکه سرانه غذایی دانش آموزان از دغدغه‌های مدیران در واحدهای مدارس شبانه روزی بود، افزود: با سفر وزیر آموزش و پرورش به خوانسار اعتبارات خوبی برای سرانه دانش آموزان شبانه روزی اختصاص داده شد که با توجه به وضعیت اقتصادی کمکی به مجموعه آموزش و پرورش خوانسار بود.

وی اظهارکرد: با پیگیری‌های مجدانه آموزش و پرورش همچنین همکاری مسئولان شهرستان و مشارکت فرهنگیان برای نخستین بار در طول تاریخ آموزش و پرورش خوانسار، نخستین مجموعه مسکونی فرهنگیان با ۴۰ واحد مسکونی در مسکن مهر احداث شده است که در سال ۹۸ به مالکان تحویل داده خواهد شد.

دهاقین گفت: با توجه به نبود خانه معلم در شهرستان با موافقت خیر مدرسه ساز حاج سیدعلی میرباقری برای احداث خانه معلم خوانسار اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان اعتبار اخذ شد که در سفر وزیر آموزش و پرورش به خوانسار کلنگ زده شد و تمهید مقدمات احداث آن در حال انجام است.

آماده سازی شش مرکز آموزشی برای اسکان مسافران نوروزی

وی با بیان این‌که برای اسکان مسافران نوروزی شش مرکز با ظرفیت پذیرش ۲۵۰  نفر در یک شب آماده است، ادامه داد: سرای معلم شهید دهاقین، مدرسه ۱۳ آبان، مدرسه شهیدان علایی و عصاری به عنوان مکان‌های اسکان ثابت در طول سال برای فرهنگیان و مسافران دائر است و در صورت تکمیل ظرفیت، خوابگاه‌های دانش آموزی نیز در اختیار مسافران فرهنگی قرار داده خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش خوانسار گفت: ۲۵ و ۲۶ اسفندماه خوانسار میزبان مسابقات قرآن و عترت برای یک هزار نفر دانش آموز دختر و پسر از شهرستان‌های غرب استان است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم جشن تکلیف دانش آموزان پسر آموزشگاه مهدوی، شرکت دانش آموزان در جشنواره کشوری با عنوان "مهارتی و تشکیلات"، شرکت دانش آموزان در اردوی راهیان نور، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در سال تحصیلی جاری از اهم فعالیت‌های سال جاری تحصیلی است.

معلمان خط مقدم مبارزه با جهل و نادانی

در ادامه عبداله صانعی، معاون فرماندار خوانسار اظهار کرد: کسب علم و دانش مایه شکوفایی فطری و عقلی انسان است و معلمان خط مقدم مبارزه با جهل و نادانی هستند.

وی با بیان این‌که تعلیم و تربیت وظیفه آموزش و پرورش است، افزود: اگر فرهنگ کشور طبق موازین اسلام حرکت کند هیچ آسیبی به فرهنگ کشور وارد نخواهد شد، نگاه آموزش و پرورش به فرهنگ باید بلند مدت باشد.

معاون فرماندار خوانسار افزود: آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت آینده سازان کشور نقش اساسی دارد و باید از لحاظ بعد مادی و معنوی از آموزش و پرورش حمایت کنیم، نگاه به آموزش و پرورش باید با دید مثبت باشد، نگاه تخریب گرانه آسیب است.

وی، شیوه رفتاری آموزش و پرورش را ارزشمند دانست و گفت: مدیران باید در زمینه موضوعات اجتماعی و فرهنگی و مؤلفه‌های آموزشی آشنایی داشته باشند تا بتوانند برنامه‌ریزی خوبی در زمینه تعلیم و تربیت انجام دهند.

صانعی با بیان اینکه نباید بر خلاف دولت و نظام موضع گیری شود، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی که در کشور حاکم است و دشمن نیز از هر جهتی در حال ضربه زدن به نظام است باید در جهت وحدت و همدلی حرکت کنیم زیرا راهکار برون رفت از وضعیت کنونی اقتصادی اتحاد و همبستگی است.

کد خبر 370471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.