ثبت ۵۳ روز هوای پاک برای اصفهان در سال ۹۷

رییس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از ثبت ۵۳ روز هوای پاک برای کلانشهر اصفهان در سال ۹۷ خبر داد.

بابک صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بارش‌ها در پاییز و زمستان امسال بر افزایش شمار روزهای پاک موثر بوده است، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۳ روز هوای پاک ، ۲۵۲ روز قابل قبول، ۴۱ روز ناسالم برای گروه های حساس و پنج روز ناسالم برای عموم به ثبت رسیده است.

وی افزود: در حالی که بررسی و ارزیابی آمار کیفیت هوا در مدت مشابه سال ۹۶؛ ثبت ۱۲ روز پاک، ۲۷۰ روز قابل قبول، ۷۶ روز ناسالم برای گروه های حساس، شش روز ناسالم برای عموم و یک روز بسیار ناسالم را نشان می دهد.

صادقیان با اشاره به تاثیر اجرای طرح جامع کنترل کیفی هوا استان اصفهان بر کاهش روزهای ناسالم گفت: در زمان تصویب و عملیاتی شدن این طرح از ابتدای سال ۹۳، پیش بینی ما کاهش  ۱۰ درصدی روزهای ناسالم بود اما خوشبختانه در دو سال نخست اجرای برنامه شاهد نتایج خیلی خوبی بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: درحقیقت با چند اقدام اساسی در راستای اجرای طرح جامع کنترل کیفی هوا، شمار روزهای ناسالم اصفهان به طور محسوس کاهش یافت.

رییس اداره امور آزمایشگاههای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین اقدامات این برنامه در محورهای حمل و نقل و مدیریت ترافیک، سوخت و بهینه سازی مصرف انرژی، و منابع ثابت آلاینده پیش بینی شده است، اظهارکرد: ارتقای سوخت از یورو دو به یورو چهار، پلمب مشعل های مازوت سوز نیروگاه های مجاور شهر اصفهان و همچنین ساماندهی و مکانیزه کردن معاینات فنی خودروها ازجمله اقدامات مثبتی بود که بر افزایش روزهای قابل قبول و کاهش روزهای ناسالم در اصفهان موثر بوده است.

صادقیان با تاکید بر اینکه شرایط ایده آل، افزایش روزهای پاک است، گفت: دستیابی به هدف و شرایط ایده آل مستلزم اقدامات بنیادین و در بازه زمانی بلند مدت است. هرچند عوامل دیگری نظیر اقلیم، هواشناسی و خشکسالی به شدت بر کیفیت هوا تاثیرگذار است. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حالی ۵۳ روز هوای پاک برای شهر اصفهان در روزهای پایانی سال ۹۷ به ثبت رسید که طی سال های ۹۲، ۹۳، ۹۴ و ۹۵ در مجموع تنها ۹ روز پاک برای کلانشهر اصفهان گزارش شده بود. 

امروز نیز کیفیت هوای کلانشهر اصفهان با میانگین ۶۶ در وضعیت سالم است. بر همین اساس صبح امروز شاخص آلاینده های موجود در هوای شهرهای نجف آباد، دولت آباد و شاهین شهر به ترتیب با میانگین ۳۳، ۳۵ و ۳۹ در وضعیت پاک و شهرهای مبارکه و لنجان با شاخص ۱۲۷ و ۱۱۳ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس به ثبت رسیده است. 

کد خبر 370456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.