فولاد خوزستان یک- سپاهان یک/ افتتاحیه فولاد آرِنا برنده نداشت

در دیدار افتتاحیه ورزشگاه جدید فولاد خوزستان، تیم‌های فولاد و سپاهان به نتیجه تساوی رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۵ تیم‌های فولاد خوزستان و سپاهان در ورزشگاه فولاد آرِنا به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و سپاهان

ورزشگاه: فولاد آرِنا

تماشاگر: ۲۳ هزار نفر

گل‌ها: حسن بیت سعید (دقیقه ۸۰) برای فولاد- کی‌روس استنلی سوارز (دقیقه ۷۰، پنالتی) برای سپاهان

اخطار: میثم دورقی (دقیقه ۲۷)، سیامک کوروشی (دقیقه ۶۹)، بابک مرادی (دقیقه ۷۴) و لوسیانو پریرا (دقیقه ۹۲) از فولاد- حسن جعفری (دقیقه ۴۱)، مهدی کیانی (دقیقه ۸۸)، عزت الله پورقاز (دقیقه ۶۴) از سپاهان

فولاد خوزستان: ناصر سالاری، ایوب والی، سیامک کوروشی، رضا میرزایی، میثم دورقی، سینا مریدی (۷۹- صابر حردانی)، آکا اوشی (۷۳- مهدی زبیدی)، بابک مرادی (۸۸- عارف غلامی)، حسن بیت‌ سعید، لوسیانو پریرا و رافائل مسی

سرمربی: افشین قطبی

سپاهان: پیام نیازمند، حسن جعفری (۷۴- محمدرضا مهدی زاده)، عزت الله پورقاز، سیاوش یزدانی، سعید آقایی، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان (۴+۹۰- محمد کریمی)، سجاد شهباززاده، علی قربانی (۸۶- حامد بحیرایی)، مهرداد محمدی و کی‌روس استنلی

سرمربی: امیر قلعه نویی

داور: محمد حسین زاهدی‌فر

شرح بازی:

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های خارج از خانه سپاهان در نیم فصل دوم شاگردان قلعه نویی در حالی به مصاف فولاد خوزستان می‌رفتند که دیدار این دو تیم دیدار افتتاحیه ورزشگاه فولاد آرِنا به حساب می‌آمد و این مسئله دلیلی بود بر خاص بودن دیدار این دو تیم. بازی در نیمه نخست با برتری فولاد خوزستان آغاز شد و شاگردان افشین قطبی به خصوص روی کرنرها روی دروازه سپاهان خطرساز ظاهر شدند. برتری فولاد تا اواسط نیمه اول ادامه داشت اما سپاهان در ادامه کم کم بر بازی مسلط شد و چند موقعیت بسیار خطرناک روی دروازه فولاد ایجاد کرد اما مهاجمان سپاهان به خصوص مهرداد محمدی در زدن ضربات نهایی بی دقت بودند تا بازی در نیمه نخست گلی نداشته باشد.

در نیمه دوم سپاهان بازی را بهتر آغاز کرد و بر خلاف آغاز نیمه نخست، این سپاهان بود که بیشتر بازی را در کنترل داشت و برای به ثمر رساندن گل اول بازی شانس بیشتری داشت. هجوم سپاهانی‌ها در اواسط نیمه دوم نتیجه داد و پس از اعلام پنالتی این کی‌روس استنلی بود که پنالتی را تبدیل به گل کرد و به اولین گلزن تاریخ ورزشگاه فولاد آرِنا تبدیل شد.

سپاهان اما پس از گلی که زد عقب نشست و تنها ۱۰ دقیقه وقت لازم بود تا دفاع این تیم بشکند و روی یک ارسال از سمت چپ، حسن بیت سعید با شوتی دقیق گل تساوی را به ثمر برساند. در دقایق پایانی بازی هر دو تیم شانس‌های خوبی برای زدن گل برتری داشتند اما در نهایت اولین دیدار تاریخ ورزشگاه فولاد آرِنا با نتیجه تساوی به پایان رسید.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (۷۰- سپاهان)- با خطا روی شهباززاده داور خطای پنالتی گرفت که کی‌روس استنلی ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد و اولین گلزن ورزشگاه جدید فولاد لقب گرفت.

۱-۱ (۸۰- فولاد)- ارسال حردانی از سمت چپ در تیر دوم روی پای بیت سعید نشست و گل تساوی به ثمر رسید.

دقایق حساس:

دقیقه ۹- ارسال کرنر فولاد در تیر نزدیک با ضربه رافائل مسی همراه شد که توپ با برخورد به تیر دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۱۳- کرنر فولاد خوزستان در تیر اول با ضربه سر مسی به تیر دوم فرستاده شد که در ادامه دورقی نتوانست دروازه خالی سپاهان را باز کند و توپش به بیرون رفت.

دقیقه ۱۷- پاس بلند کیانی به پشت مدافعان فولاد به مهرداد محمدی رسید که ضربه او در موقعیتی تک به تک را دروازه‌بان فولاد راهی کرنر کرد.

دقیقه ۲۴- پاس در عمق مسی به بیت سعید درون محوطه جریمه سپاهان موقعیت خوبی را برای فولاد ساخت اما ضربه بیت سعید با مهار نیازمند راهی کرنر شد.

دقیقه ۲۵- کرنر فولاد از سمت راست با ضربه پریرا در حالتی نامتعادل همراه شد اما نیازمند این توپ خطرناک را از زیر طاق دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۳۰- باز هم فرار مهرداد محمدی او را در موقعیت تک به تک قرار داد اما ضربه او در حالتی نامتعادل با واکنش خوب سالاری راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۴- پرتاب اوت بلند سپاهانی‌ها در محوطه جریمه فولاد به شهباززاده رسید که او پس از کنترل توپ ضربه خطرناکی زد که توپ با برخورد به مدافعان فولاد راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۴- در یک رفت و برگشت توپ پشت مدافعان فولاد به یزدانی رسید و ارسال کوتاه عرضی او با دخالت مدافعان فولاد توپ را در موقعیتی عالی برابر دروازه فولاد مقابل محمدی قرار داد اما ضربه او بسیار بی دقت نواخته شد و به بیرون رفت.

دقیقه ۶۴- ارسال رضا میرزایی از سمت راست با ضربه سر خطرناک حسن بیت سعید در تیر دوم همراه شد اما توپ با اختلافی کم به بیرون رفت.

دقیقه ۷۵- در یک ضد حمله مهرداد محمدی از میانه میدان صاحب توپ شد و تا پشت محوطه جریمه فولاد پیش رفت اما ضربه نهایی او با برخورد به مدافع فولاد تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۷۹- ارسال مهرداد محمدی از سمت راست با ضربه سر خطرناک شهباززاده همراه شد اما توپ به بیرون رفت.

دقیقه ۸۶- حرکت مهرداد محمدی پشت محوطه جریمه فولاد و ضربه فنی او با برخورد به تیر افقی دروازه فولاد به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰- ضربه ایستگاهی حسن بیت سعید را نیازمند دفع کرد.

اتفاق ویژه:

دیدار افتتاحیه ورزشگاه فولاد آرنا در حالی بین فولاد و سپاهان برگزار می‌شد که چند سال پیش نیز در افتتاح مجدد ورزشگاه نقش جهان اصفهان، فولاد اولین رقیب لیگ برتری سپاهان در این ورزشگاه بود و جالب اینکه آن دیدار نیز با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

بهترین بازیکن:

در فولاد حسن بیت سعید و در سپاهان مهرداد محمدی و پیام نیازمند بهترین‌های میدان بودند.

کد خبر 370443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.