جوانان محور منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به‌ صراحت از جوانان انقلابی به‌عنوان مهم‌ترین ظرفیّت امیدبخش کشور یاد کردند؛ لذا در شرایط سخت امروز جامعه می‌توان از ظرفیت بالای جوانان کشور در جهت رفع معضلات و مشکلات و نیز ایجاد خلاقیت‌های علمی و نوآورانه بهره برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: با نگاهی به سیره و منش زندگی معنوی و اخلاقی و همچنین روش مبارزه سیاسی-اجتماعی امام رضا(ع) در منصب امامت در سنین جوانی، الگویی برای نسل جوان امروز است تا با الگو قراردادن آن حضرت موجب تحقق اهداف متعالی نظام اسلامی شوند.

وی افزود: این موضوع در عصر حاضر و به‌دلیل این‌که نیروهای جوان کشور، پیشران و عامل اصلی تحقق برنامه‌های کلان کشور محسوب می‌شوند بسیار حائز اهمیت است و با توجه به این جایگاه مهم است که مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر توجه به نسل جوان و برنامه‌ریزی صحیح در جهت استفاده از توان عظیم آنان تأکید کرده اند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم نیز به‌ صراحت از جوانان انقلابی به‌عنوان مهم‌ترین ظرفیّت امیدبخش کشور یاد کردند از این جهت در شرایط سخت امروز جامعه که با تحریم و فشار اقتصادی و انحصار علمی همراه شده است می‌توان با تشکیل کانون‌ها، نهادها و شرکت‌های دانش بنیان با مدیریت جوانان و نخبگان برتر علمی و اقتصادی از ظرفیت والای جوانان کشور در جهت رفع معضلات و مشکلات و نیز ایجاد خلاقیت‌های علمی و نوآورانه بهره برد.

وی ادامه داد: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی ازجمله نکات و مسائل مهمی است که نیازمند توجه و دقت نظر است، یکی از نکات مهمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار بر آن تأکید داشتند مسئله خانواده و لزوم رسیدگی به آن و نقش خانواده‌ها در موفقیت و دستیابی به اهداف کلان نظام اسلامی بود.

سرافراز اضافه کرد: در این دیدار مسائل بسیاری مطرح شد که باید گفت در همه مراحل باید به نقش مهم خانواده در موفقیت توجه داشت و نباید از اهمیتی که اسلام برای خانواده قائل شده است چه در سطح فردی و چه در سطح اجتماعی آن غفلت شد.

وی با اشاره به سفر سه روزه رییس جمهور و هیئت همراه به کشور عراق گفت: سفر هیئت ایرانی از سه هفته پیش به‌صورت رسمی اعلام شد حال آن‌که سفر مقامات برخی از کشورها از جمله سفر مقامات آمریکا به عراق همواره سر زده و بدون اعلام قبلی بوده است.

سرافراز افزود: این مسئله نشانگر نقش و جایگاه ارزنده ایران و موقعیت متزلزل آمریکا در عراق است.

امام جمعه فولادشهر ادامه داد: خطر تروریسم همچنان ادامه دارد چرا که بحران سوریه، جنایات سعودی در یمن، وضعیت بحرانی فلسطین و اقدامات آمریکا برای استمرار بحران در منطقه شرایطی نابسامان را بر منطقه حاکم ساخته و این در حالی است که با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای ایران و نیز جایگاهی که عراق در اتحادیه عرب دارد، دو کشور می‌توانند نقشی مؤثر در حل بحران‌های منطقه داشته باشند.

وی اضافه کرد: نتیجه سفر ریاست جمهوری ایران به عراق نه تنها به روابط دو کشور بلکه بر کل منطقه تأثیرگذار خواهد بود در حالی که بخش خصوصی می‌تواند نقش اساسی در تحقق اهداف توافقات صورت‌ گرفته در این سفر ایفا کند که قطعا دستاوردهای بسیاری برای هر دو کشور همراه خواهد داشت.

سرافراز با اشاره به بازار شب عید عنوان کرد: متاسفانه هر سال با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار و شب عید برخی افراد و فروشندگان قیمت‌های اجناس مورد نیاز و اساسی مردم را افزایش می‌دهند و مردم نیز به دلیل احتیاج در تنگنا قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و شرایط سخت مردم به دلیل رکود و بیکاری حاصل از آن، قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و جیب‌های خالی برخی سرپرست‌های خانواده، آنها را با مشکلاتی در آخر سال مواجه کرده است.

امام جمعه فولادشهر متذکر شد: وظیفه دولت و نهادهای مسئول در این زمینه بسیار سنگین بوده و دولت باید با نظارت دقیق و منظم از هرگونه افزایش قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم جلوگیری می کرد و اجازه سوءاستفاده را به احدی در این فصل نمی داد اما باز هم انتظار می رود دولت جلوی این گرانی های افسار گسیخته بازار را بگیرد.

کد خبر 370438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.