توسعه اقتصادی و امنیت فراگیر ماحصل سفر رییس جمهور به عراق است

تیران-امام جمعه تیران‌وکرون گفت: دستاوردهای سفر دو روزه رییس جمهور و هیات همراه به عراق به دو کشور و منطقه می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران با اشاره به سفر دکتر روحانی و جمعی از هیات دولت به عراق اظهار کرد: این سفر دستاوردهای زیادی را برای منطقه و هر دو کشور دارد که توسعه اقتصادی و امنیت فراگیر از مهمترین آن‌هاست.

وی افزود: با ارتباط با کشورهای منطقه مشکلات تحریم ها و پیامدهای ناشی از آن قابل رفع است و باید این روابط بین المللی توسعه پیدا کند که اثر و منفعت آن‌ها به مردم می رسد و بیش از اینکه بخواهیم کشورهای استکباری مانند آمریکا را توجیه کنیم منفعت به کشور می‌رسد.

امام جمعه تیران‌وکرون به سفر با عزت رییس جمهور ایران در مقایسه با سفر ترامپ به آن کشور اشاره‌ کرد و گفت: ترامپ با همه ادعا و ابرقدرت بودنش به سختی و به صورت پنهانی به عراق سفر کرد و ذلت برای آن‌ها همراه داشت اما استقبال بی نظیر از هیات دولت ایران و عزت و سربلندی آن مایه افتخار و مباهات برای ماست.

وی ادامه‌داد: توسعه روابط بین المللی ایران عزتمندانه است و در روابط خارجی عزت و سربلندی کشور حفظ می‌شود و باید دولت با چنین ارتباطاتی مشکلات کشور را رفع کند و زمینه عزت و افتخار را برای میهن‌مان فراهم سازد.

وی یادآور شد: گرانی و مشکلات ناشی از تحریم های کشور بیش از هزینه‌های جنگ برای مردم مشکل ایجاد کرده که باید دولت با مدیریت صحیح این مشکلات را رفع کند.

حجت الاسلام رشیدیان به انتصاب حجت الاسلام و المسلمین رییسی به ریاست قوه قضاییه اشاره‌ کرد و گفت: مسئول جدید قوه قضاییه دارای تجربه‌های زیادی در عرصه های مختلف دستگاه قضایی است که با چنین تجربه ای و توصیه‌های رهبر انقلاب خدمات شایسته ای در این نهاد ارائه می‌شود.

وی چنین انتصابی را حرکت رهبر انقلاب در مسیر گام دوم انقلاب بیان‌ کرد و افزود: انتصاب نیروهای جوان در جایگاه امام‌ جمعه مراکز استان‌ها و رییس قوه قضاییه در همین راستا اتفاق افتاده و این موضوع توسط سایر نهادها در کشور فراگیر شود.

خطیب جمعه تیران همچنین به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره‌ کرد و گفت: این بیانیه یک انقلاب دیگر در کشور تلقی می‌شود که زمینه پیشرفت و آبادانی را با نگاه همه جانبه به توسعه کشور فراهم می‌سازد که عملیاتی شدن آن نیازمند همراهی و عزم همگانی است.

وی با اشاره به حوزه مبارزه با فساد این بیانیه یادآورشد: رهبر معظم انقلاب نگاه جامعی به موضوع فساد در کشور و راهکارهای برون رفت آن داشته اند که باید دستگاه های متولی توجه ویژه به این موضوع داشته باشند و برخوردها بازدارنده باشد.

وی برخورد با فساد اقتصادی در درون کشور را ضروری خواند و تصریح‌ کرد: این فسادهای صورت گرفته مایه ناراحتی ملت ایران شده و باید دستگاه قضایی بدون هیچ اغماضی با سران فساد و عوامل همراه آن‌ها برخورد قاطع داشته باشد.

وی در بخشی از خطبه ها نیز به سالروز ولادت امام جواد(ع) و امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: تکریم مناسبت‌ها با برگزاری مراسم‌های باشکوه لازم است.

کد خبر 370434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.