کشور در گام دوم انقلاب به مدیران مردم‌باور  و ولایت‌پذیر نیاز دارد

نطنز- امام جمعه نطنز گفت: کشور در گام دوم انقلاب نیازمند مسئولانی با ویژگی‌هایی همچون خداباور، مردم‌باور، ولایت‌پذیر و ولایت‌باور است

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز ،حجت الاسلام روح‌الله امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به اینکه روزها و شب‌های ماه رجب سرشار از رحمت الهی است اظهار داشت: نعمتی که شکرگزاری نشود مانند گناهی است که بخشیده نمی‌شود و اعتکاف فرصتی برای شکرگزاری و توبه و تفکر و برنامه ریزی معنوی برای باقیمانده عمر است.

امام جمعه نطنز  گفت : کسانی که توفیق اعتکاف ندارند می‌توانند با کمک مالی برای هزینه‌های افطار و سحر در این ثواب عظیم شریک شوند و در روزهای پایانی سال با کمک به محرومین که کلید بهشت و لذت بخش ترین عمل انسانی است کار نیک انجام دهند.

وی موضوع امر به معروف و نهی از منکر را مورد اشاره قرار داد و نسبت به بی تفاوتی جامعه به امر به معروف و نهی از منکر گفت: اگر بی تفاوت باشیم آینده نگران کننده‌ای خواهیم داشت، چرا که دشمن با تمام توان به جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه کشور ما روی آورده است .

وی از خانواده های متدین نطنزی خواست در ایام عید نوروز به واسطه دید و بازدید های بستگان، مراقب رفتارهای عده ای هنجارشکن باشند تا لطمه و آسیبی به وجهه شهر اولیاءالله وارد نشود.  

امینی در خصوص سفر رئیس جمهور به کشور عراق نیز گفت: در این سفر یادداشت‌های تفاهم در زمینه‌های مختلف به امضا رسید و این تودهنی بزرگی به آمریکا و سیلی دردناکی به آنهاست و ما باید روابط اقتصادی خود را با همسایگان گسترش دهیم و اقتصاد مقاومتی را نهادینه کنیم و اگر در روابط ایران و عراق موفقیتی حاصل شده دولت و ملت می‌دانند که مدیون فرهنگ مقاومت هستند.

وی با اشاره به موضوع اقتدار دفاعی  نظامی کشور گفت: در بحث دفاعی نیروهای بسیجی و نظامی منتظر دستورات عده ای از مسئولان غربگرا نمی مانند و جهادی عمل خواهند کرد.

امام جمعه نطنز در ادامه خطبه یادآور شد: اگر می‌خواهیم در آینده دچار چالش ها نشویم باید در گام دوم انقلاب مسئولانی داشته باشیم با ویژگی هایی مانند این که خداباور باشد، انقلاب اسلامی را با همه وجود باور کرده باشد؛ مردم باور باشد و به مردم دروغ نگوید، باید ولایت پذیر و ولایت باور باشد. مسئولی که خدا  را باور نداشته باشد دزدی می کند و مردم را با شعار های دهان پر کن فریب می دهد. مسئول باید نترس و شجاع باشد. رییس جمهور و وکیل ملت نباید از دشمن واهمه داشته باشد، باید  در مقابل استکبار ایستادگی کند و ساده زیست باشد.

خطیب جمعه نطنز تصریح کرد: مردم باید در مساله انتخاب رییس جمهور، نماینده مجلس و شورای شهر افرادی را انتخاب کنند که به فکر مردم باشند و در خانه های اشرافی و میلیاردی زندگی نکنند.

وی افزود: دغدغه مسئولان در چهل سال دوم باید مساله دین باشد و اسلام را اساس و محور کار خود قرار دهند.

 امینی گفت: نباید در گام دوم انقلاب، عناصری فریب خورده، سست عنصر وابسته به غرب و حامی فتنه در راس کار قرار بگیرند. باید از مدیران جهادی، انقلابی و دلسوز انقلاب و شجاع در راس امور استفاده نمود.   

کد خبر 370433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.