آماده‌باش ۴ هزار نیروی پلیس در رزمایش نوروزی اصفهان

فرمانده انتظامی استان از آماده‌باش چهار هزار نیروی پلیس در رزمایش ترافیکی و انتظامی نوروز ۹۸ خبر داد و گفت: تمهیدات لازم در برقراری امنیت مسافران و کاهش تصادفات و آمار جان باختگان ناشی از حوادث رانندگی پیش بینی شده است.

به گزارش ایمنا به نقل پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی در مراسم آغاز بکار رزمایش انتظامی و ترافیکی نوروز ۹۸ پلیس اصفهان اظهار کرد: این رزمایش با شعار "پرهیز از خطر، آرامش در سفر" فعالیت خود را از امروز آغاز کرده و تا ۱۷ فروردین ماه سال ۹۸ ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: در این رزمایش بیش از ۴ هزار نیروی پلیس در حوزه های ترافیکی و انتظامی به حالت آماده باش در می آیند و تمهیدات لازم در برقراری امنیت مسافران و کاهش تصادفات و آمار جان باختگان ناشی از حوادث رانندگی پیش بینی شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان آمار جان باختگان ناشی از حوادث رانندگی را بسیار نگران کننده دانست و ادامه داد: علی رغم توفیقاتی که داشته ایم و توانسته ایم هر سال کاهش جان باخته در حوادث رانندگی داشته باشیم با این وجود بیش از یک هزار نفر در طول ۱۱ ماهه امسال بر اثر تصادفات در مجموع راه های شهری و برون شهری استان جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه از نظر مقایسه امسال رقم یک هزار جان باخته در تصادفات استان برابر میزان جان باختگان ناشی از سقوط ۱۰ هواپیما است اظهار داشت: سوال اساسی ما این است، چرا وقتی یک هواپیما سقوط می کند همه کشور نسبت به آن حساسیت نشان می دهند اما وقتی به اندازه سقوط ۱۰ هواپیما در جاده ها و درون شهرها جان باخته داریم کسی به این مسئله توجهی نمی کند؟!

فرمانده انتظامی از آمار ۱۷ هزار مصدوم و مجروح در اثر وقوع سوانح رانندگی استان اصفهان طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: بخشی از این افراد دچار قطع عضو و ضایعه نخاع شده و تا پایان عمر سلامتی خود را از دست دادند.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: وقت آن رسیده در حوزه رانندگی یک احساس مسئولیت متفاوت و یک فرهنگ جامع تری در بین رانندگان و شهروندان عزیز ایجاد شود.

سردار معصوم بیگی گفت: هرچند باید جاده ها اصلاح شوند و ایمنی خودروها نیز افزایش پیدا کند با این حال معتقدیم راننده هوشمند و قانون‌مدار می تواند جاده نا ایمن و خودرو کم ایمن را کنترل کند و از وقوع حادثه ناگوار جلوگیری کند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه آمارها و گزارش‌ها نشان می‌دهد که وضعیت ترافیک خوب نیست ابراز امیدواری کرد با اهتمام بیشتر رانندگان به رعایت قوانین و مقررات رانندگی دعای "حول حالنا" مردم در تحویل سال در حوزه ترافیک به شکل عملی تحقق یافته و شاهد کاهش میزان تخلفات و به تبع آن کاهش جان باختگان ناشی از سوانح رانندگی در سال آینده باشیم.

کد خبر 370413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.