۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
آخرین خبر از انتقال پایتخت

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: کارگروهی برای بررسی انتقال پایتخت فعال است اما تا کنون تصمیم خاصی گرفته نشده است.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌ نژاد در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرداری های شهرضا و دهاقان از توابع اصفهان اظهار کرد: در آخرین جلسه وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری اقدامات این زمینه بررسی و بحث و تبادل نظر شد اما تصمیم خاصی هنوز گرفته نشده است.

وی با اشاره به فعالیت مشاوران در این زمینه گفت: باید بتوانیم تمرکززدایی کنیم و در کشور اخذ تصمیمات متمرکز را کاهش دهیم .

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: شاید الزاماً نیاز به انتقال پایتخت نباشد و برخی اقدامات و وظایف پایتخت به سایر استان‌ها محول شود، ولی در مجموع ایده ها و نظرات مختلفی در این زمینه مطرح است که با توجه به نظر کارشناسان و مسئولان در آینده نزدیک تصمیم‌ گیری خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت مالی بد برخی شهرداری های کوچک گفت: دولت برای تعادل بخشی به وضعیت شهرداری ها اقداماتی انجام داده است.

جمالی نژاد تصریح کرد: دولت در جاهایی که ممکن است محرومیت‌هایی وجود داشته باشد به صورت مستقیم وارد عمل شده و به شهرداری ها کمک می کند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و مشکلات مالی که در برخی شهرداری های کوچک کشور وجود دارد در بودجه ۹۸ مبالغی برای رفع مشکل این شهرداری‌ها در نظر گرفته شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به وجود حقوق معوقه کارکنان در برخی شهرداری‌های کشور گفت: در چند روز آینده به شهرداری هایی که معوقه حقوق کارکنان دارند کمک مالی خواهد شد.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به آخرین جلسه کارگروه آلودگی هوای کشور و قول وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت مبنی بر اختصاص ۲۰۰ دستگاه تاکسی به صورت هفتگی به سازمان شهرداری‌ها گفت: هنوز این قول محقق نشده و این تاکسی ها به سازمان شهرداریها تحویل نشده است.

جمالی نژاد اظهار کرد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی مختص تهران نیست و برای تمامی استان های کشور اجرایی می شود.

کد خبر 370411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.