افزایش ۲۵ درصدی کمک‌ها در جشن نیکوکاری دانش‌آموزی

مدیر سازمان دانش آموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، امسال میزان کمک‌های نقدی و غیرنقدی دانش‌آموزان به هم نوعان خود ۲۵ درصد رشد داشته است.

عباس ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی که با عنوان جشن نیکوکاری در مدارس انجام می‌شود بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش‌وپرورش است اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزیها، در هر ناحیه آموزش و پرورش یک مدرسه این اقدام را به صورت نمادین آغاز کرد.

وی با بیان اینکه با شروع نمادین این جشن در یک مدرسه دیگر مدارس نیز به مرور در برگزاری آن مشارکت داشتند، افزود: بر اساس برآوردها، امسال میزان کمک‌های نقدی و غیرنقدی دانشآموزان به هم نوعان خود ۲۵ درصد رشد داشته است.

 مدیر سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان خاطر نشان کرد: کمیته امداد یا آموزش‌وپرورش به دانش‌آموزان در خصوص نوع و مقدار اقلام یا کمک مالی پیشنهادی نمی‌دهد، چرا که اسم این جشن نیکوکاری است و در نیکو کار بودن همان گونه که محدودیتی نیست، اجباری هم نیست.

وی اظهار کرد: بعد از تمام شدن جشن نیکوکاری کمک‌های جمع‌آوری شده در حضور نمایندگانی از اداره کل آموزش‌وپرورش و کمیته امداد به دانش‌آموزان نیازمند همان مدرسه یا مدارس دیگر اهدا می‌شود. کمک‌ها در زمینه تامین مایحتاج شب عید و لوازم التحریر است.

ظهیری ادامه داد: در این ایام کمیته امداد با هماهنگی و طبق قواعد موجود، پاکت‌ها و قلک‌هایی را بین دانش‌آموزان هر ناحیه توزیع  و بعد از چند روز جمع‌آوری می‌کند و مقدار کمکی که از این کار به دست می‌آید برای دانش آموزان بی بضاعت هزینه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هدف برگزاری این جشن در مدارس علاوه بر کمک به دانش‌آموزان نیازمند، نهادینه کردن فرهنگ کمک به دیگران در بین دانش‌آموزان است، گفت: این طرح را هر سال اجرا می‌کنیم که تا آنجا که می‌توانیم در رفع فقر و محرومیت و ترویج فرهنگ و روحیه مشارکت‌پذیری و احترام و دستگیری از دانش آموزان نیازمند کمک کنیم.

نیکوکاری باید در سنین پایین نهادینه شود

همچنین مهری مصطفوی، مدیر یکی از مدارس ناحیه پنج در این خصوص به خبرنگار ایمنا گفت: برای این که مدرسه ما مقطع ابتدایی است، تلاش کردیم تا علاوه بر برگزاری بازارچه خیریه در برگزاری جشن نیکوکاری هم پیشقدم باشیم، چرا که بچه‌ها در این سن اکثر مسائل برایشان نهادینه می‌شود و سعی ما نیز بر این است که آن‌ها را به سمت نیکوکار بودن و تلاش برای رفع محرومیت سوق دهیم.

وی ادامه داد: برای کمک به فرهنگ‌سازی در زمینه نیکوکاری بعد از اینکه با حضور مسئولین اداره کل و کمیته امداد زنگ نیکوکاری را در مدرسه زدیم، از دانش‌آموزان می‌خواهیم که به صورت نمادین عهدنامه‌ای را با خدا ببندند که در آینده نیز نیکو بیاندیشند و رفتار کنند و دستگیر نیازمندان باشند.

این مدیر ناحیه پنج افزود: با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش و کمیته امداد در ایام جشن نیکوکاری چادر جمع آوری کمک‌های دانش آوزی  در حیاط مدرسه برپا خواهد بود.

کد خبر 370410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.