۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
دلایل کاهش آمار طلاق در کشور

یک کارشناس اجتماعی گفت: افزایش حساسیت جوانان در انتخاب شریک زندگی خود موجب کاهش آمار ازدواج در ایران شده و همین امر آمار طلاق را نیز کاهش داده است زیرا آمار ازدواج‌های نامطمئن و بدون سابقه ارتباطی بسیار کاهش یافته است.

سعید پارسایی‌فر در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمارهای منتشر شده از میزان طلاق‌های امسال کشور اظهار کرد: یکی از آمارهای قابل توجه امسال کاهش آمار طلاق نسبت به سال قبل است که این موضوع برای بسیاری از افراد تعجب برانگیز شد، زیرا افزایش فشار اقتصادی بر مردم صرفا باید آمار طلاق را افزایش دهد اما این گونه نیست.

وی با بیان اینکه افزایش آمار طلاق سفید از جمله دلایل کاهش آمار رسمی طلاق است، افزود: در این نوع طلاق زوج حوصله شرکت در مجامع قانونی و ثبت طلاق ندارند و مایل هستند تا با جدا کردن محل زندگی خود از یکدیگر پایان زندگی مشترک شان را رقم بزنند.

این جامعه شناس ادامه داد: افزایش آمار ازدواج‌های مطمئن در کشور عامل دیگری است که نقش مهمی در کاهش آمار طلاق داشته و جوانان با حساسیت بیشتری با مسئله ازدواج برخورد می‌کنند تا پس از آن پشیمان نشوند.

وی با بیان اینکه جوانان اختلاف سلیقه‌ها در موارد ناملموس را بهانه‌ای برای تن ندادن به ازدواج می‌دانند، گفت: سخت شدن شرایط ازدواج برای جوانان به خصوص پسران از دیگر عوامل کاهش طلاق است چرا که توقعات مشترک تا حدی افزایش یافته و تنها پسران با شرایط مالی ایده‌آل قادر به گزینش همسر هستند.

پارسایی‌فر افزود: عامل چهارم کاهش آمار طلاق در کشور افزایش آسیب‌های اجتماعی است که باعث مجرد ماندن جوانان کشور شده است و ازدواج‌های سفید از جمله این آسیب‌هاست.

این کارشناس اجتماعی یادآور شد: دیگر عامل کاهش طلاق، کاهش آمار ازدواج به دلیل معنازدایی و ارزش‌زدایی جامعه از این پدیده مقدس است، چرا که وضعیت به گونه ای پیش رفته که جوانان از متاهلین علت اصلی ازدواج را جویا می شوند و آنها پاسخی برای قانع کردن جوانان ندارند.

کد خبر 370409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.