باید مشکلات روستاییان را حل کنیم تا شاهد مهاجرت معکوس به سمت روستاها باشیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در چند سال اخیر بودجه‌ای که به دهیاری‌ها اختصاص داده‌شده است در مقابل بودجه شهرداری‌ها به سه برابر افزایش یافته است.

امروز پنجشنبه_ 23 اسفندماه_ ناهید تاج‌الدین نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پس از بازدید از منطقه 13 شهری اصفهان، اظهار کرد: به اتفاق محمد شرفا، شهردار منطقه 13 شهرداری اصفهان از این منطقه دیدن کردیم و به حاشیه شهر رفتیم.

وی افزود: قسمت جنوبی این منطقه به دلیل بافت جدید مشکلات کمتری دارد اما به ‌هرحال دارای مشکلات خاص خودش است. ترجیحم بر بازدید از قسمت‌های شمالی این منطقه بود. آسیب‌های اجتماعی و ساخت‌ و سازهای غیرقانونی بسیاری در این منطقه انجام شده است. درصد بالایی از افرادی که در این مناطق ساکن هستند را افراد غیربومی تشکیل می دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه از مراکز فرهنگی شهرداری در منطقه 13 بازدید کرده، تصریح کرد: با حداقل امکاناتی که در این منطقه داشتند به خوبی فعالیت کرده‌اند. بسیاری از کلاس‌هایی که در این فرهنگ‌سراها برگزار می‌شود به ‌صورت محتوا محور برنامه ریزی شده و غیرمستقیم به معضلات اجتماعی در خانواده‌ها می‌پردازند تا برای رفع مشکلات حاکم بر مردم منطقه کمک کنند. قرار بر این شد که برای رفع برخی از این مشکلات با مسئولان اداره راه و شهرسازی گفت‌وگویی داشته باشیم.

تاج‌الدین با اشاره به بازدیدش از شهرداری منطقه 13 شهری، گفت: با مردم و مراجعان به شهرداری این منطقه از شهر در خصوص مشکلات و نحوه رسیدگی شهرداری به‌صورت رو در رو صحبت کردیم. مردم به‌ صورت کلی از عملکرد شهرداری راضی بودند و نارضایتی از شهرداری ندیدیم. با توجه به نامناسب بودن شرایط بودجه در کل کشور و شهرداری‌ها، رضایت مردم از عملکرد شهردار منطقه 13 خوب بوده است.

وی با بیان اینکه امروز روز بزرگداشت مقام شهید است، اظهار کرد: به اتفاق شرفا، شهردار منطقه به دیدن یکی از خانواده‌های شهید این منطقه رفتیم و عرض ادبی کردیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم به دلیل مشکلاتی که در روستاها (بیکاری، خشکسالی و...) به وجود آمده است؛ به زندگی شهری در حاشیه شهرها روی آورده اند، افزود: این افراد به دلیل ضعف مالی نمی‌توانند در مراکز شهرها مستقر شوند و منازل خود را به صورت غیرقانونی می‌سازند. باید این مشکلات را به‌صورت اساسی حل کنیم تا شاهد مهاجرت معکوس به سمت روستاها باشیم. در چند سال اخیر بودجه‌ای که به دهیاری‌ها اختصاص داده‌شده است در مقابل بودجه شهرداری‌ها به سه برابر افزایش یافته است.

تاج‌الدین با اشاره به کمبود بودجه در ارگان‌های مختلف، افزود: با مصوباتی که در مجلس شورای اسلامی داشتیم بودجه روستاها را افزایش داده‌ایم. در روستاها نیز اتفاقات خوبی افتاده تا مردم را به سمت روستاها جذب کند. اتفاقات پایه‌ای در حال انجام است. اکنون درحاشیه نشینی شهرها با آسیب‌هایی مواجه هستیم. این آسیب‌ها به نوعی چشم‌گیرتر شده است. به عنوان یک خانم که عضو مجلس است تأسف می‌خورم که این آسیب‌های اجتماعی به سمت بانوان آمده و سن اعتیاد کاهش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فراکسیون آسیب‌های اجتماعی در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اجتماعی نیز برای رفع این آسیب‌های اجتماعی جلساتی را برگزار می‌کند تا بتواند این آسیب‌ها را برطرف کند.

به گزارش ایمنا، ناهید تاج‌الدین، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از مناطق محروم منطقه 13 شهرداری، فرهنگ‌سرای شهدای دستگرد، کانون بهبودی بهار زندگی، منزل شهید رضایی و مسجد این ناحیه دیدن کرد و با گفت‌وگو با مردم این منطقه مشکلات آنان را جویا شد.

کد خبر 370405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.