سومین جشنواره ربوترافیک در تیران برگزار شد+تصاویر

تیران-سومین جشنواره ربوترافیک با هدف آموزش فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات در تیران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، سومین همایش روبوترافیک با هدف آموزش فرهنگ ترافیک برای کودکان و نوجوانان با ایده و پیشنهاد کانون فرهنگی نسل جوان فردا از سال گذشته آغاز شده که مرحله پیشین آن در سیتی سنتر اصفهان برگزار و نوروز امسال نیز در ایستگاه ایمنی و سلامت جاده داران به اصفهان اجرا می‌شود.

این رویداد فرهنگی را  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان، اداره راه و شهرسازی، کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع)، پلیس راهنمایی و رانندگی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ورزش و جوانان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موسسه صدا پیشه اصفهان حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

در این دوره جشنواره بیش از 30 تیم در رشته های ساخت ربات و ماشین های کنترلی شرکت کردند که هشت تیم در رده های کودکان و نوجوانان و ساخت ربات انتخاب به عنوان گروه های برگزیده انتخاب شدند.

آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی پیش از برگزاری جشنواره انجام می‌شود و این برنامه آزمون و مسابقه‌ای برای ارزیابی مهارت های دانش آموزان در کنار مهارت ساخت ربات است.

آماربالای تصادفات ضرورت ارتقای فرهنگ ترافیک را تاکید می‌کند

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران‌وکرون در آیین اختتامیه این جشنواره در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تیران گفت: با وجود حجم بالای تصادفات در ایران، ارتقای فرهنگ ترافیک جز مهم ترین نیازهای فرهنگی و اجتماعی است که به مشارکت و تلاش همگانی نیازمند است.

اقبال صالحی افزود: آموزش قانونمداری در سنین کودکی و نوجوانی و با برنامه های هنری بسیار کارآمد و موثر است که همت تشکل های مردم نهاد در این حوزه ضروری و به دغدغه مندی اجتماعی نیاز است.

وی با بیان اینکه نوروز باستان یک فرهنگ دیرینه در ایران و کشورمان دارای تمدن بالایی است، تصریح‌کرد: آمار بالای تصادفات و کشته شدگان این حادثه در نوروز و ایام دیگر سال مغایر با جایگاه فرهنگی کشور است و باید برای اصلاح آن اقدام کرد و بر اساس یک جامعه متمدن کار کنیم.

بی دقتی و بی قانونی عاملی آمار بالای تصادفات است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان تیران‌وکرون گفت: بی دقتی و بی قانونی رانندگان و عابرین پیاده عامل آمار بالای تصادفات در کشور است و این معضل اجتماعی با ارتقای فرهنگ ترافیک و قانونمداری رفع می‌شود.

مهدی پاکی با بیان اینکه آموزش فرهنگ ترافیک به همکاری رسانه‌ها، آموزش و پرورش، تشکل‌های مردمی و مشارکت همگانی و عمومی جامعه نیاز دارد، تصریح‌کرد: بی تفاوتی ها و عجله در رانندگی باعث بروز حوادث ترافیکی شده است.

وی ادامه‌داد: رانندگی با سرعت غیرمجاز، رعایت‌نکردن حق‌تقدم، بی دقتی های عابرین پیاده برای عبور از خیابان و بی‌توجهی در رعایت نکات قانونی از جمله عوامل انسانی موثر در تصادفات است که فراوانی بیشتری نسبت به سایر عوامل دارد.

کد خبر 370402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.