سالاریان: سال ۹۸ اقتصاد ایران باید شفاف شود

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت:عهد شکنی رییس جمهور ایالات متحده در برجام و خروج از این معاهده بین المللی مهم ترین اتفاق سیاسی سال ۹۷ بود.

علیرضا سالاریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مهمترین تحولات سال ۹۷ و انتظارات از سال ۱۳۹۸ اظهار کرد: حتی اگر نخواهیم FATF را در سال ۹۸ تصویب کنیم باید با بومی سازی لوایح چهارگانه این کنوانسیون تکلیف درآمدها و هزینه‌های کشورمان را مشخص کنیم، لازم است  بانکداری، اقتصاد و مالیات در کشور شفاف شود.

وی افزود: چرا نباید قوانین شفافیت سازی اقتصادی را در داخل داشته باشیم؟ اگر مواردی که در FATF ذکر شده است به صورت بومی رعایت شود نیازی به تصویب هم ندارد و می تواند نقش تاثیر گذاری در کشور داشته باشد. البته انتصاب رییس جدید بانک مرکزی نیز اقدامات مناسبی را از سوی وی به همراه داشته است.

رییس نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان خاطر نشان کرد: مشخص نبودن مالیات فعالیت‌های اقتصادی نه تنها برای ایران، بلکه برای هر کشور دیگری آفت محسوب می شود و باید در سال ۹۸ به اصلاح این امور بپردازیم و این موارد مشروط به تصویب FATF هم نیست و مربوط به سیاست های داخلی است.

سالاریان اضافه کرد: ایران می تواند از طریق شفافیت مالی و اقتصادی توسط مالیات اداره شود، مالیات نیز باید منصفانه و دقیق باشد و رضایت همگانی از آن شرط است. مالیات هر فعالیت اقتصادی در کشور باید مشخص شود و باید از برخی از کشورها در این زمینه الگو بگیریم.

کد خبر 370384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.