اعتراض به تبعیض بین تهران و شهرستانها

نمایندگان استان اصفهان در هفته‌ای که گذشت پیرامون مسائل مهم کشور اظهارنظرهای مختلفی کردند. اعتراض به نحوه توزیع کالاهای اساسی در تهران و شهرستانها و تذکر نسبت به افزایش مشکلات معیشتی و تعطیلی کارخانه‌ها مهمترین فعالیت‌ آنها بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار روز یکشنبه-۱۹ اسفندماه- در تذکری خطاب به علی مطهری که اداره جلسه را بر عهده داشت گفت: در پایان سال چرا وقت مجلس را با طرح استانی شدن انتخابات که ضرورت آنچنانی ندارد می‌گذرانید؟ مردمی که صدای ما را از رادیو می‌شنوند چه قضاوتی می‌کنند؟

وی ادامه داد: در حوزه‌های انتخابیه مردم از ما علت گرانی‌ها را پرسیدند و ما جواب قانع کننده‌ای برای آنها نداشتیم. گوشت گوسفندی کیلویی ۱۲۵ هزار تومان است و چند بار گفتم که مجلس در این باره جلسه بگذارد.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: پیشنهاد شما در هیأت رئیسه مطرح شد و چون هم اکنون بحث بودجه مطرح است قرار شد بعداً در این باره جلسه‌ای برگزار شود.

نماینده مردم شاهین شهر نیز گفت: ستاد تنظیم قیمت‌ها اولویت را به تهران داده است ما چه جوابی به مردم شهرستان‌ها بدهیم؟

آقای رییس‌جمهور دستور رسیدگی به آشفته بازار کشور را صادر کنید

سیدجواد ساداتی‌نژاد، نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس در جلسه علنی روز دوشنبه-۲۰ اسفندماه- در تذکری به رییس جمهور از وی خواست تا دستور رسیدگی به افزایش افسارگسیخته قیمتها، آشفتگی بازار اقلام اساسی مردم مانند گوشت و توزیع ناعادلانه و نادرست آن در شهرستان‌ها را صادر کند.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی مطالبات ۱۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان را نمی‌پردازد در تذکری به وزیر صنعت گفت: به دلیل اینکه فرانشیز هزینه‌های بیمارستانی کارگران کاشانی صفر است مدیران بیمارستان کاشان برای پرداخت هزینه‌های جاری و آب و برق خود مشکل دارند، البته گویا در آستانه شب عید قرار است ۷۵ هزار کارگری که در  سه شهرستان کاشان، آران و بیدگل زندگی می‌کنند بابت دریافت دفترچه بیمه باید فرانشیز پرداخت ‌کنند که کار درستی نیست؛ علاوه بر آن حقوق پرسنل بیمارستانهای کاشان، آران و بیدگل نیز مشکل دارد که باید رسیدگی جدی شود

معنا ندارد با صادرات، برای دیگران اشتغال‌زایی کنیم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تذکری به وزیر صنعت معدن و تجارت متذکر شد: مجددا کارخانجات فولادی و نوردی منطقه دچار مشکل شده است مانند کارخانه فولاد کاشان که مدیران این کارخانه در تامین مواد اولیه دچار مشکل شده‌اند. به نظر بنده بهتر است وزارتخانه جلوی صادرات را بگیرد. وقتی برای ایجاد یک شغل دست و پا می‌زنیم معنا ندارد با صادرات برای دیگران اشتغال‌زایی کنیم.

وی ادامه داد: خسارتهای زیادی به علت بارندگی به مردم کاشان، آران و بیدگل وارد شده که باید دستور رسیدگی دهید ضمن اینکه گرانی بازار کاغذ برای مطبوعات و انتشاراتی‌ها مشکل‌ساز شده است.

مجلس برای مقابله با گرانی‌ها اقدامی انجام دهد

حجةالاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس در جلسه علنی صبح روز سه‌شنبه ۲۱ اسفندماه و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس گفت: من از شما خواهش می‌کنم که برای معیشت مردم و کالاهای اساسی و همچنین مقابله با گرانی اقدامی کنید.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

یکشنبه- ۱۹ اسفندماه

حاجی دلیگانی به وزیر صنعت، معدن و تجارت: چرا شرکت سایپا دیزل کامیون‌ها را به راننده‌هایی که تکمیل وجه نموده و سند به نامشان شده است تحویل نمی‌دهد؟

دوشنبه-۲۰ اسفندماه

ناهید تاج‌الدین و تعدادی از نمایندگان به وزیر کار: چرایی به تعویق انداختن تشکیل جلسات مربوط به تعیین حداقل دستمزد کارگران.

سید ناصر موسوی لارگانی به وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر کشور: ضرورت جلوگیری از تعطیلی مغازه‌های کوچک مواد غذایی در سطح شهر اصفهان.

سید ناصر موسوی لارگانی به وزیر اقتصاد: ضرورت تسریع در افزایش سرمایه شرکت پلی‌تکنیک جهت حل بخشی از مشکلات صنعت.

سید ناصر موسوی لارگانی به رییس جمهور: لزوم برخورد با تخلفات شرکت چوب و کاغذ مازندران.

سید جواد ساداتی‌نژاد به وزیر کشور: دستور رسیدگی جدی به خسارت‌دیدگان بارش برف و سیلاب‌ در شهرستان کاشان و آران و بیدگل.

سید ناصر موسوی لارگانی به رییس جمهور: لزوم اخذ مجوز برای حذف ویزای ایران و عراق در سفر رییس جمهور به عراق (این تذکر را امیرآبادی و رنجبرزاده هم مطرح کردند(.

سید جواد ساداتی‌نژاد به وزیر کشور: چرا مصوبه ارتقای روستایی حوزه انتخابیه به شهر که قبلا در هیات دولت مصوب شده اجرا نمی‌شود؟

سید ناصر موسوی لارگانی به وزیر ارتباطات: ضرورت برخورد قاطع با اپراتورهای تلفن همراه به دلیل حذف بسته‌های بلندمدت اینترنت همراه که منجر به اعتراض مردم شده است. (این تذکر را قاضی‌زاده، رنجبرزاده و امیرآبادی نیز مطرح کردند)

حاجی دلیگانی به وزیر آموزش و پرورش: چرا فوق‌العاده ایثارگری فرزندان شهدا موضوع ماده ۵۱ قانون جامع خدمات ایثارگران پرداخت نمی‌شود؟ به رییس جمهور: چرا آیین‌نامه‌های اجرایی قانون خدمات ایثارگران تهیه و تصویب نمی‌گردد؟

سه شنبه-۲۱ اسفندماه

زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه و محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی به رییس جمهوری: ضرورت تجدید نظر در سیاست های ابلاغی سازمان برنامه و بودجه در خصوص نسبت تاثیرگذاری آلایندگی موضوع جزء سه بند ب ماده شش برنامه ششم توسعه- فرمول اعلام شده باعث ضرر و زیان برای مناطق دارای صنایع آلاینده زیاد است.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر نیز در تذکری به وزیر اقتصاد و دارایی خواستار رسیدگی به وضعیت نابسامان مدیریت بیمه ایران و جلوگیری از زیان رو به رشد این شرکت شد.

کد خبر 370363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.