بیست یکمین نمايشگاه بين‌المللی لوازم خانگی

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان از تمرکز بر توسعه زیرساخت‌های نمایشگاهی در قالب ساخت پروژه نمایشگاه بین‌المللی بزرگ و همچنین تلاش برای رونق‌ کسب و کارها و امیدبخشی به فعالان اقتصادی با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف به عنوان اهداف محقق شده سال ۹۷ این شرکت نام برد.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره رسانه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، علی یارمحمدیان در تشریح فعالیت‌های صورت گرفته توسط شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در سال ۱۳۹۷، گفت: در این سال، ۴۹ عنوان نمایشگاهی در اصفهان برگزار شد،همچنین با تمرکز بر توسعه زیرساخت‌های نمایشگاهی، فعالیت‌های عمرانی ساخت پروژه نمایشگاه بین‌المللی بزرگ با جدیت ادامه یافت که به پیشرفت ۵۰ درصدی این طرح عمرانی مهم برای توسعه اقتصاد اصفهان انجامید.

وی با اشاره به تاثیرگذاری برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در اقتصاد استان، افزود: در سالی که بسیاری از استان‌های کشور به دلیل شرایط نامطلوب اقتصادی قادر به برگزاری نمایشگاه‌های سالانه خود نبودند، اصفهان موفق شد به تمامی اهداف تعیین شده خود در برگزاری نمایشگاه‌ها دست یابد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌ها با تاکید بر اینکه نمایشگاه اصفهان به جنبه غیراقتصادی رویدادها نیز توجه کرده است، گفت: برخی از نمایشگاه‌ها در راستای توجه به مسئولیت‌های اجتماعی تعریف و برگزار شد زیرا با وجود همه مفاهیم اقتصادی در فعالیت نمایشگاه، هدف ما، فقط برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی نیست و به دنبال ایفای نقش در تمامی عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در کنار حوزه اقتصادی هستیم.

یارمحمدیان افزود: در این ارتباط، نمایشگاه هایی مانند قرآن و عترت، گردشگری، تشریفات و تسهیلات ازدواج، سلامت، ورزش و تغذیه، کودک و نوجوان، کتاب، سوغات و هدایا و فرش دستباف، نمایشگاه‌هایی بودند که در راستای توجه به مسئولیتهای اجتماعی و فرهنگی شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان برپا شد.

نمایشگاه اصفهان بر چالش‌های اقتصادی فائق آمد

یارمحمدیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به چالش‌های اقتصادی ایجاد شده در سال ۹۷ گفت: زمانی که قیمت ارز به صورت ناگهانی و در مدتی کوتاه جهش یافت، شرکت‌های مختلف، حتی شرکت‌هایی که از موضع قدرتمندتری برخوردار بودند نیز با مشکلات عدیده‌ای در حوزه تامین منابع مالی، سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه روبرو شدند. ضمن اینکه بازار به شکل بسیار محسوسی دچار رکود شد که شرکت ها را برای فروش محصولات و خدمات با مشکل روبرو کرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌ها در چنین شرایطی ترجیح می‌دهند به جای توسعه بازار، سهم خود در شرایط فعلی را حفظ کنند، تصریح کرد: شرکت‌ها در چنین شرایطی بیشترین تمرکز خود را برای حفظ سهم خود به کار می برند و تمایلی برای حضور در فعالیتهایی مانند صنعت نمایشگاهی که برای توسعه بازار انجام می‌شود، ندارند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان اضافه کرد: در سال ۱۳۹۷ با این مشکل عمده روبرو بودیم که بسیاری از شرکت‌هایی که هر سال در نمایشگاه حضور می یافتند و یا علاقمند به حضور در نمایشگاه بودند، یا تمایل خود برای حضور را از دست داده بودند و یا بسیار کم‌رنگ‌تر از سال‌های قبل در نمایشگاه حضور می‌یافتند.

وی با بیان اینکه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در این شرایط اقتصادی موفق شد با به کارگیری استراتژی‌های مالی و اقتصادی، بر چالش‌های اقتصادی چیره شود، گفت: در شرایط فعلی اقتصادی و نبود ثبات در بازار، شرکت نمایشگاه‌ها توانسته است به تمامی تعهدات اخلاقی، انسانی و مالی خود نسبت به کارکنانش عمل کند.

یارمحمدیان اعلام کرد: با توجه به سطح حقوق و پاداش کارکنان در سال‌های قبل، سیاست‌های شرکت افزایش حقوق کارکنان شرکت بود که رضایت مطلوبی در این مورد به وجود آمده است.

اصفهان، تنها استان دارای تقویم ۵ ساله نمایشگاهی

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان همچنین با اشاره به اینکه این مرکز نمایشگاهی، تنها مرکز نمایشگاهی کشور به شمار می‌رود که موفق به تنظیم تقویم برگزاری ۵ ساله نمایشگاه‌ها در این استان شده است، گفت: نمایشگاه اصفهان همیشه در میانه سال نسبت به تدوین تقویم نمایشگاه سال آینده اقدام می‌کرد تا مجریان، مراکز نمایشگاهی استان‌های دیگر و همچنین علاقمندان به حضور در نمایشگاه، نسبت به آنچه در سال بعد رخ می‌دهد، آگاه شوند. ولی لازم بود شرایطی فراهم شود تا تمامی افرادی که به نوعی با نمایشگاه اصفهان در ارتباط هستند، از آنچه طی سال‌های آینده و نه فقط یک سال برای نمایشگاه می‌گذرد، آگاه شوند.

وی ادامه داد: با توجه به این نیازها، تدوین تقویم پنج ساله نمایشگاه اصفهان در دستور کار قرار گرفت؛ این تقویم مشخص می‌کند که طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲، چه نمایشگاه‌هایی در اصفهان در چه تاریخی برگزار می‌شود. تمامی تلاش‌های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان بر این بوده تا تقویم پنج ساله نمایشگاهی به گونه‌ای تنظیم شود که نیاز به ویرایش نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تنظیم تقویم نمایشگاهی پنج ساله برای اصفهان، تمامی افرادی که به نوعی با نمایشگاه در ارتباط هستند، می‌توانند از اکنون برای حضور سال ۱۴۰۱ یا ۱۴۰۲ خود در نمایشگاه اصفهان برنامه‌ریزی کنند، اظهار کرد: مجریان نمایشگاهی نیز می‌توانند درخواست‌های خود برای برگزاری نمایشگاه‌ها را به نمایشگاه اصفهان ارائه کنند.

پیشرفت ۵۰ درصدی ساخت نمایشگاه بزرگ اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان همچنین با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها در سال ۹۷ در کنار فعالیت‌های مرتبط با ساخت پروژه نمایشگاه بزرگ انجام گرفته است، گفت: همواره با این انتقاد روبرو هستیم که مکان فعلی نمایشگاه اصفهان مناسب نیست و بر این اساس باید هر چه سریع‌تر پروژه نمایشگاه بین‌المللی بزرگ را ساخته و به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط اقتصادی، هر آجری که در پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان بالا می‌رود، با خون دل انجام می‌شود، افزود: در میانه سال ۱۳۹۶، باد مرگ در پروژه‌ای که پیشرفت فیزیکی اندکی داشت، می‌وزید؛ این در حالی بود که ساخت پروژه نمایشگاه‌ بین‌المللی بزرگ اصفهان از سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود و قرار بر آن بود که تا پایان سال ۹۶ به پایان برسد. با این حال، فعالیت‌های ساخت این پروژه بر اساس تقویم اجرایی و تعهدات از پیش تعیین شده پیش نمی‌رفت و در میانه سال ۱۳۹۶، ساخت پروژه با ۲۵ میلیارد تومان بدهی، متوقف شده بود.

وی اعلام کرد: پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نسبت به زمان آغاز فعالیت، ۳۰ درصد پیشرفت کرده است.

ثبات اقتصادی و نقدینگی، دو نیاز اصلی تکمیل نمایشگاه‌ بزرگ

یارمحمدیان همچنین با بیان اینکه شهرداری و اتاق بازرگانی اصفهان دو سهامدار عمده شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان هستند، گفت: بخشی از نیازهای تکمیل پروژه نمایشگاه بین‌المللی بزرگ اصفهان با تحقق سهم سهامداران تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: از شهرداری و اتاق بازرگانی انتظار داریم نمایشگاه را حمایت کنند تا هر چه زودتر نخستین شهرک نمایشگاهی کشور را به مرحله بهره‌برداری برساند. در کنار آن، نیازمند تسلط شرایط آرام بر بازار هستیم تا پیمانکاران قدرت اجرایی بیشتری داشته باشند.

به گفته مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، اکنون وضعیت بازار مشخص نیست و پیمانکاران از قیمت‌ها اطمینان ندارند. بر همین اساس، مسئولیت جدیدی نمی‌پذیرند و در اجرای پروژه‌های عمرانی نیز مشارکت نمی‌کنند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه هر چه سریع‌تر شرایط اقتصادی کشور پایدار شود تا به نتایج مورد نیاز خود دست یابیم، گفت: تمامی تلاش خود را به خرج خواهیم داد تا بهترین برنامه‌ریزی را برای تکمیل پروژه نمایشگاه بین‌المللی بزرگ اصفهان انجام دهیم. این برنامه‌ریزی‌ها از نیمه‌های سال ۱۳۹۶ آغاز شده و همچنان نیز ادامه خواهد داشت. امیدواریم با تحقق همه شرایط مورد نیاز، شاهد بهره‌برداری از پروژه نمایشگاه بین‌المللی بزرگ اصفهان در سریع‌ترین زمان ممکن باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =