تقدیر از ۶ فروشنده منصف در خوانسار/اقلام ضروری شب عید در بازار توزیع می‌شود

خوانسار- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار گفت: بخش خصوصی نسبت به ثبت کالاهای خود اقدام کنند در غیر این صورت مشاهده اقلام در انبارها به عنوان احتکار کشف و ضبط می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، علی نجاتیان در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار کرد: در راستای تنظیم بازار و بررسی وضعیت کالاهای اساسی و ضروری گشت‌های مستمر انجام می‌شود البته در دو ماه اخیر بازرسی‌ از وضعیت قیمت اقلام و برخورد با متخلفان با شدت بیشتری در حال انجام است.

 وی با بیان این‌که شش واحد صنفی که در فروش اقلام منصفانه عمل می‌کردند شناسایی و مورد تقدیر قرار گرفتند افزود: فروشندگان نسبت به درج قیمت و نصب اتیکت روی اجناس اقدام کنند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار گفت: در یک ماه اخیر ۳۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفته است که ۱۸ مورد تخلف صنفی به ارزش ریالی ۵۱ میلیون تومان کشف و پرونده متخلفان برای صدور رأی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی افزود: از دو انبار ۹۳ تن شکر به ارزشی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان کشف و ضبط شد و در این رابطه پرونده برای متخلفان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان تحویل شد.

نجاتیان تصریح کرد: بخش خصوصی نسبت به ثبت کالاهای خود اقدام کنند در غیر این صورت مشاهده اقلام در انبارها به عنوان احتکار کشف و ضبط می‌شود.

وی با بیان اینکه در جهت رفاه شهروندان بازارچه میوه و تره بار در شهر خوانسار دائر شده است افزود: از یکشنبه ۲۵ اسفندماه، ۳۰ تن پرتغال و ۴۰ تن سیب و همچنین در روزهای پایانی سال بعضی اقلام مانند برنج، گوشت قرمز، گوشت مرغ موجود در انبارها توزیع می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار با اشاره به اجرای طرح بسته بندی عسل و لوازم آرایشی در سال آینده گفت: با توجه به اینکه زمین برای طرح توسعه کارخانه‌ها واگذار شده است پنج واحد تولیدی تا خردادماه سال ۹۸ راه اندازی می‌شود.

کاشت ۴۵۰۰ اصله نهال در هفته درختکاری

در ادامه ابراهیم پورهاشمی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار با بیان این که در هفته درختکاری بیش از ۴۵۰۰ اصله نهال در شهرستان کاشت شده است اظهار کرد: برای اجرای طرح‌های آبخیزداری ۶۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: از محل اعتبار ملی ۱۰۰ میلیون تومان برای اجرای پروژه بیولوژیک مکانیک و مابقی آن ۳۵۰۰ متر مکعب عملیات سنگی ملاتی در روستای خشک رود انجام شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد: طرح‌های بیولوژیک مکانیک در سطح ۲۵۰ هکتار برای عملیات جنگل‌کاری در روستای خشک رود صورت گرفته، ۱۷ مورد اصلاح و مرمت چشمه‌های طبیعی، نصب ۵۸ دستگاه آبشخور در مراتع نیز انجام شده است.

وی گفت: عملیات بذرکاری و کپه کاری در ۶۰ هکتار از مراتع و قرق مراتع در ۳۵۰ هکتار انجام شده همچنین گشت جلوگیری از حریق در ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی مستقر شده است.

کد خبر 370340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.