تبدیل توجه به هم‌نوعان به فرهنگ عمومی راه حل مشکلات اقتصادی است

خوانسار- امام جمعه خوانسار گفت: اگر اهتمام مسلمانان نسبت به یکدیگر تبدیل به فرهنگ عمومی شود، مشکلات اقتصادی برداشته می‌شود و در این جنگ بزرگ مسلمانان پیروز میدان خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، حجت الاسلام رسول خواجه کریمی عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار کرد: هر انسانی که نسبت به امور دنیوی و آخروی مسلمین بی‌توجه باشد و اهتمامی برای برطرف شدن مشکلات انسان‌ها نورزد پیامبر(ص) صفت مسلمانی را از آنها برمی‌دارد.

وی گفت: براساس فریضه پیامبر(ص) باید تمام مسلمانان نسبت به مشکلات یکدیگر هم وغم داشته باشند، اگر مسلمانی حتی خارج از مرزها دچار مشکل شود به ویژه در موقعیتی که جامعه اسلامی با نظام بزرگ استکباری مواجه است باید نسبت به آنها اهتمام داشته باشیم.

امام جمعه خوانسار گفت: امروز جامعه اسلامی در سراسر دنیا با بزرگترین چالشی که استکبار برای آنها طراحی کرده است مواجه هستند، امروز استکبار بزرگترین دشمنی را علیه ملت‌های مسلمان جهان به راه انداخته است، اگر ما پیروز میدان شویم سلطه استکبار برداشته خواهد شد، هدف اصلی آمریکا در راه‌اندازی این دشمنی بزرگ در کشورها براندازی نظام جمهوری اسلامی است، جمهوری اسلامی مرکز ثقل رویارویی اسلام و آمریکا مرکز ثقل استکار جهان است.

وی گفت: اندیشکده‌های آمریکایی از جنگ امروز استکبار تعبیر جنگ جهانی چهارم کردند، در یک رویارویی بزرگ با استکبار قرار داریم، محدوده رویارویی فقط اقتصادی نیست بلکه در یک جنگ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با استکبار قرار داریم و از لحاظ جنگ نظامی نیز اعلام کردند که تمام گزینه‌ها روی میز است.

خواجه کریمی با اشاره به این‌که در صحنه‌های مختلف در حال جنگ هستیم  و در سوریه و عراق آمریکا در مقابل ایران می‌جنگند، گفت: صهیونیسم در تمام مذاهب و ادیان نفوذ کرده و سرمایه‌ها در اختیار آنها است، بخشی از امت اسلامی زیر سلطه استکبار است.

اهتمام به امور مسلمین جهان به فرهنگ تبدیل شود

وی افزود: اگر اهتمام مسلمانان نسبت به یکدیگر تبدیل به فرهنگ عمومی شود، مشکلات اقتصادی برداشته می‌شود و در این جنگ بزرگ مسلمانان پیروز  میدان خواهند شد.

امام جمعه خوانسار تأکید کرد: بخشی از گرانی با دولت و بخشی بزرگ آن با مردم است و مردم باید به یکدیگر اهتمام ورزند و نباید مسلمان از گرانی حوشحال شود که بخشی از جامعه مسلمین دچار مشکل می‌شود.

نباید وقتی جامعه دچار چالش است انبارها پر باشند

وی افزود: نباید وقتی جامعه دچار چالش است انبارها پر باشند، انبارها به بخش خصوصی تعلق دارد و حاکمیت و دولت به تنهایی مسئول نیست، اگر آحاد حکومت اسلامی نسبت به یکدیگر هم و غم داشته باشند یعنی تقوا را رعایت کردند.

خواجه کریمی گفت: آمریکا به سوری‌ها می‌گویند که جنگ را تمام و داعش بیرون می‌رانیم، اما ایران نباشد، تلاش دارد که رابطه ایران و عراق قطع شود و نمی‌تواند رابطه حزب اله با ایران که یک نهاد مردمی است را تحمل کند، زیرا آمریکا می‌خواهد مسلمانان گروه گروه باشند و هرکسی دنبال کار خود باشد تا آمریکا تسلط خود را گسترش دهد. 

وی با بیان این‌که امام (ره) جهان بینی اسلامی قوی و عمیقی داشت، افزود: با اهتمام نورزیدن و  تفرقه افتادن بین مسلمانان شکست حتمی است به گفته امام اگر جمهوری اسلامی شکست بخورد مسلمانان نمی‌توانند تا هزار سال دیگر سربلند کنند.

امام جمعه خوانسار گفت: اگر در سختی‌ها مردم یمن و سوریه وعراق را رها کنیم شکست خواهیم خورد، باید به امور مسلمانان اهتمام داشته باشیم تا خدا به این جامعه نگاه کند.

کد خبر 370336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.