تمایل شانگهای به برقراری ارتباط فرهنگی با اصفهان

خو مو چین، رییس هیئتی از اهالی فرهنگ شانگهای در دیدار با مدیران فرهنگی شهرداری اصفهان، درباره شرایط حضور هنرهای سنتی ایران در مراسم‌های هنری و گردشگری شانگهای گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رییس موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای، با بیان اینکه شهر شانگهای با اصفهان ارتباط محکمی برقرار کرده است، اظهار کرد: اکنون درصدد هستیم تا با وسعت دادن و مستحکم‌تر نمودن این ارتباط میان دو شهر، همکاری خود را در زمینه‌های متفاوت فرهنگ، گردشگری و تجارت در بستر فرهنگ، گسترش دهیم.

وی افزود: برخی از رویدادها تنها به فرهنگ ملل مرتبط هستند، اما برخی دیگر را می‌توان با تجارت ترکیب کرد. ما در چین بر گسترش همکاری در این زمینه‌ها نیز تاکید داریم.

خو مو چین ادامه داد: در سال جاری برنامه‌ای را در قالب سه پروژه مختلف برای ماه ژوئن تدارک دیده‌ایم؛ یکی پروژه نمایشگاه هنرهای زیبا است، که با همکاری کشورهای مختلف برگزار خواهد شد، دیگری برنامه نمایش میراث ناملموس بشری و پروژه سوم، پنجمین کنفرانس فرهنگ گردشگری خواهد بود که در شهر شانگهای برگزار می‌شود.

رییس موزه هنرهای کلکسیونی اشنگهای اضافه کرد: سال گذشته، پس از گفت‌وگو با رایزن بازرگانی سرکنسولگری ایران در شانگهای و با کمک موزه هنرهای معاصر اصفهان، برای اولین بار این برنامه را در شانگهای اجرا کردیم و امسال نیز، پیش از برقراری گفت‌وگو با مسئولان فرهنگی شهر اصفهان، در سرکنسولگری ایران در شانگهای درباره این سه پروژه مذاکره شده است.

وی با اشاره به دعوت مدیران فرهنگی شهرداری اصفهان برای حضور آن‌ها در این شهر، گفت: در این زمان فرصتی پیش آمد تا از موزه هنرهای معاصر تهران و شهر شیراز نیز بازدیدی داشته باشیم و اکنون در اصفهان هستیم تا با همکاری شهرداری اصفهان، برنامه‌های ارزشمندی را اجرا کنیم.

خو مو چین افزود: یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگ مدنظر ما، برنامه کودکان خلاق با موضوع علوم و هنر است که در مردادماه برگزار خواهد شد و علاقمند هستیم که این کار را با همکاری شهرداری اصفهان و موزه هنرهای معاصر این شهر انجام دهیم.

رییس موزه‌ هنرهای کلکسیونی شانگهای ادامه داد: همچنین از شهرداری اصفهان دعوت می‌کنیم تا از شهر شانگهای بازدید کرده و در مراسماتی که برای ماه ژوئن برنامه‌ریزی شده‌اند، حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: امیدواریم که مسئولان سیاسی و فرهنگی شهرداری اصفهان بتوانند در کنفرانس فرهنگ گردشگری شانگهای حضور داشته و سخنرانی انجام دهند. همچنین هنرمندان و متخصصانی از اصفهان، ضمن حضور خود در این کنفرانس، می‌توانند به مدت 20 دقیقه برای حاضران در مراسم صحبت کنند.

خو مو چین در ادامه با بیان اینکه اخیرا از سوی موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای، نمایشگاه هنرهای سنتی چین در استانبول ترکیه برگزار شده است، گفت: به دنبال این موقعیت هستیم تا در اصفهان نیز یک نمایشگاه از هنرهای سنتی چین، با هدف معرفی فرهنگ این کشور، برگزار کنیم.

رییس موزه‌ هنرهای کلکسیونی شانگهای، ضمن بیان این موضوع، ادامه داد: سال گذشته با همکاری موزه هنرهای معاصر اصفهان، تعدادی از هنرهای سنتی ایرانی، شامل فرش دستباف، نقره‌کاری و ملیله دوزی، در شانگهای به نمایش درآمد.

وی همچنین با بیان این موضوع که یکی از اهداف سفر آن‌ها به ایران، گفت‌وگو درباره ایجاد مرکز مطالعاتی جاده ابریشم است، افزود: در جلساتی که با سرکنسولگری ایران در شانگهای داشتیم، بحث ایجاد مرکز مطالعاتی جاده ابریشم نیز به میان آمد و باید تاکید کنم که این موضوع علاوه بر برخورداری از حمایت موزه‌های شانگهای، تحت حمایت دولت چین نیز قرار دارد.

کد خبر 370315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.