بیماری‌های قلبی و سرطان، مهمترین علل مرگ و میر در شهرضا

شهرضا - مسئول آمار شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا گفت: بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها به ترتیب نخستین و دومین علت مرگ در شهرضا هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رؤیا رهیده عصر امروز (چهارشنبه) در شورای ثبت وقایع حیاتی این شهرستان، تصریح کرد: براساس آمار گواهی فوت ثبت شده، شهرضا با ثبت ۳۰۱ مورد مرک به علت بیماری‌های قلبی و عروقی در جایگاه هفتم استان اصفهان از این نظر قرار دارد.

وی با بیان اینکه شهرضا با ثبت ۱۵۲ مورد مرگ به علت ابتلا به انواع سرطان در جایگاه هفتم در بین شهرستان‌های استان قرار دارد، یادآور شد: این شهرستان با ثبت ۵۵ مرگ به علت حوادث حمل و نقل و ۱۹ مرگ به علت حوادث غیرعمدی به ترتیب در جایگاه چهارم و هفتم استان قرار دارد.

مسئول آمار شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا با بیان اینکه یکی از مهمترین علل مرگ در این شهرستان بیماری‌های تنفسی است، خاطرنشان کرد: این شهرستان با ثبت ۱۰۴ واقعه وفات در جایگاه دوم استان از این نظر قرار دارد.

رهیده اظهار کرد: از علل مرگ در شهرضا، ۳۳ درصد ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی، ۱۷ صدر به علت ابتلا به سرطان‌ها و تومورها، ۱۱ درصد ناشی از بیماری‌ها تنفسی و ۶.۵ درصد ناشی از حوادث حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه ۴۰۷ نفر از متوفیان شهرضا مرد و ۳۶۵ نفر زن بوده‌اند، اظهار کرد: ۱۲۲ مورد از این مرگ‌ها در روستا و ۷۱۳ مورد در شهرها بوده است.

مسئول آمار شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا با بیان اینکه ۲۹ مورد از موارد مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در سنین ۳۰ تا ۷۰ سال بوده است، تأکید کرد: این گروه سنی، جمعیت فعال شهرستان است و لازم است برای کاهش آمار مرگ و میر آنان برنامه‌ریزی شود.

رهیده خاطرنشان کرد: از سال ۹۸ و با راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان شهرستان، بسیاری از موارد ابتلا به سرطان در شهرستان قابل پیشگیری و درمان است.

کد خبر 370312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.