رشد جمعیت استان تا ۲۰ سال آینده به صفر می‌رسد

شهرضا - معاون آمار و انفرماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود با ادامه روند فعلی، تا ۲۰ سال آینده رشد جمعیت استان به صفر برسد و بعد از آن رشد منفی جمعیتی آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مجتبی یکتامنش عصر امروز (چهارشنبه) در شورای ثبت وقایع حیاتی این شهرستان، با بیان اینکه وضعیت جمعیتی در استان اصفهان به نسبت کل کشور نابسامان است، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود با ادامه روند فعلی، تا ۲۰ سال آینده رشد جمعیت استان به صفر برسد و بعد از آن رشد منفی جمعیتی آغاز شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود جمعیت ۸۲ میلیونی کشور تا حدود دو دهه آینده به حدود ۶۰ میلیون نفر کاهش یابد، به همین دلیل لازم است سیاست‌های حمایتی جمعیتی تدوین و ابلاغ شود.

معاون آمار و انفرماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به وضعیت جمعیتی شهرستان شهرضا، خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت مهاجرت در این شهرستان در فاصله سال‌های ۸۵ تا ۹۵ نشان می‌دهد، شهرضا از سال ۸۵ تا ۹۰ مهاجرپذیر بوده است، اما سال ۹۰ و ۹۱ به بعد، به شهرستانی مهاجرفرست تبدیل شده است.

۲۲ درصد جمعیت استان همچنان بدون کارت ملی هوشمند

یکتامنش با بیان اینکه ۲۲ درصد جمعیت استان اصفهان هنوز کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده‌اند، اظهار کرد: در شهرضا برای ۱۰۸ هزار نفر کارت ملی هوشمند صادر شده و ۱۹ درصد جمعیت نیز هنوز برای دریافت کارت خود اقدام نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه فرایند استفاده از این کارت در بانک ملی چهار استان کشور از جمله اصفهان آغاز شده است، تصریح کرد: سالانه ۷۵ میلیون دفترچه بیمه در کشور چاپ می‌شود که از سال ۹۸ با رواج استفاده از این کارت‌ها، اطلاعات درمانی بیماران در کارت ملی هوشمند ثبت و از چاپ دفترچه بیمه جلوگیری و طرح‌هایی مانند تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و کیف پول الکترونیک برای شهروندان ممکن می‌شود.

معاون آمار و انفرماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان اصفهان جلوگیری از پولشویی را از دیگر مزایای استفاده از کارت ملی هوشمند برشمرد و افزود: در همه کشورهای پیشرفته دنیا با توزیع اینگونه کارت‌ها، از بسیاری از تخلفات جلوگیری و بسیاری از خدمات در اختیار همگان قرار می‌گیرد.

ثبت ۲۱۰ طلاق از شهرستان شهرضا

یکتامنش با اشاره به نبود دفتر ثبت طلاق در شهرضا، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد از طلاق‌های این شهرستان در مبارکه ثبت می‌شود که بررسی این آمارها نشان می‌دهد در ۱۱ ماه نخست امسال ۲۱۰ طلاق مربوط به شهرضا به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه آمار طلاق در شهرضا و استان اصفهان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، تصریح کرد: ۴۰ درصد از طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی مشترک اتفاق می‌افتد که زنگ خطری برای رشد جمعیت کشور محسوب می‌شود، در مقابل ۲۰ درصد طلاق‌ها نیز در سنین بالاتر و پس از فرزندآوری انجام می‌شود

معاون آمار و انفرماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به آمار فوت ثبت شده در شهرضا، یادآور شد: امسال از ۸۲۸ واقعه فوت این شهرستان، ۳۲۰ مورد به دلیل دستگاه ایمنی خونی ثبت شده است که شهرضا را از این نظر در جایگاه نخست کشور قرار داده است.

کد خبر 370309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.