تقدیر چینی‌ها از کودکان نقاش ایرانی

هیئتی از مسئولان فرهنگی شهر شانگهای چین، با حضور در سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، از کودکان برگزیده نمایشگاه نقاشی با محوریت معرفی جاده ابریشم تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خو مو چین، رییس موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای، به همراه ماری مائو، مدیر دپارتمان روابط خارجی موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای، ضمن حضور در سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، با محمد عیدی، معاون شهردار اصفهان، مهدی تمیزی، مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان و چندی دیگر از مدیران مراکز فرهنگی شهر اصفهان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این مراسم، از کودکان ایرانی برگزیده نمایشگاه نقاشی "کشف دنیای رنگارنگ در جاده ابریشم" با اهدای هدایا و گواهی‌نامه از سوی موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای تجلیل شد. گفتنی است، تابستان امسال به منظور معرفی هر چه بیشتر جاده ابریشم به جهانیان، نقاشی‌های کودکان از نقاط مختلف جهان، با محوریت پرداختن به فرهنگ جاده ابریشم، در شهر شانگهای چین به نمایش درآمده بود.

خو مو چین، رییس موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای، با بیان اینکه حضور آن‌ها در اصفهان برای اولین بار اتفاق افتاده است، اظهار کرد: با این وجود، این نخستین بار نیست که با مسئولان فرهنگی شهر اصفهان ارتباط برقرار می‌کنیم و پیش از این نیز با این شهر تعاملاتی داشته‌ایم.

او که نویسنده کتاب‌هایی در زمینه فرهنگ و هنر جاده ابریشم نیز هست، افزود: در سالی که گذشت، پنج رخداد مختلف فرهنگی در شانگهای برگزار کردیم و مفتخر بودیم که شهر اصفهان در تمامی این پنج رویداد حضور فعالی داشت.

رییس موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای با تجلیل از ۱۸ کودک هنرمند ایرانی که در رویداد "کشف دنیای رنگارنگ در جاده ابریشم" حضور داشتند، اضافه کرد: سه مورد از پنج مورد رویدادهای فرهنگی شانگهای، با همکاری موزه هنرهای کلکسیونی این شهر برگزار شد، که یکی از آن‌ها مربوط به کودکان خلاق و نقاش بود.

خو مو چین با اشاره به این موضوع که برای سال جاری میلادی و سال‌های بعد از آن باید برنامه‌ریزی‌های فرهنگی لازم صورت گیرد، گفت: مسائلی وجود دارد که باید آن‌ها را با مسئولان فرهنگی شهر اصفهان مطرح کرد تا برای برگزاری برنامه‌های بعدی در نظر داشته باشیم.

کد خبر 370308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.