۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
کاهش ولادت در شهرضا

شهرضا - رییس اداره ثبت احوال شهرضا از کاهش ۲.۳ درصدی ولادت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علیرضا صدری عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی این شهرستان، با بیان اینکه همه آمار ولادت و وفات شهرستان در مهلت‌های قانونی ۱۵ و ۱۰ روز ثبت می‌شود: خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ تعداد دو هزار و ۲۱۵ واقعه ودلادت در شهرستان به ثبت رسید که این تعداد با ۲.۳ درصد کاهش به دو هزار و ۱۷۰ واقعه در ۱۱ ماه سال ۹۷ رسیده است.

وی از افزایش ۱.۵ درصدی وفات در این شهرستان خبر داد و افزود: آمار این واقعه حیاتی از ۸۲۱ مورد در سال ۹۶ به ۸۳۴ مورد در سال ۹۷ افزایش یافته است.

رییس اداره ثبت احوال شهرضا با بیان اینکه در سال ۹۶ تعداد هزار و ۱۱۸ واقعه ازدواج در این شهرستان به ثبت رسیده است، یادآور شد: آمار این واقعه با ۱۴.۵ درصد کاهش به هزار و ۱۴ مورد در سال ۹۷ رسیده است.

صدری با اشاره به نبود دفتر ثبت طلاق در شهرضا، تصریح کرد: از ابتدای سال آینده، دفتر طلاق شماره ۱۴۶ شهرضا افتتاح می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی برای کاهش آمار طلاق، اظهار کرد: با تلاش بهزیستی شهرستان و تشکیل کمیته پیشگیری از طلاق، آمار این واقعه در شهرستان کاهش یافته است، اما تا نبود دفتر ثبت طلاق، نمی‌توان به درستی در این باره اظهار نظر کرد.

رییس اداره ثبت احوال شهرضا درخصوص فراوانی نام‌های این شهرستان، خاطرنشان کرد: در سال‌های ۹۶ و ۹۷ در پسران نام‌های "امیرعلی"، "امیرحسین" و "امیرعباس" و در دختران "فاطمه"، بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده‌اند.

صدری یادآور شد: در سال ۹۶ "نازنین‌زهرا" و "یسنا" و در سال ۹۷ "آوا" و "هِلما"، به ترتیب رده‌های دوم و سوم جدول فراوانی نام در شهرستان را به خود اختصاص داده بودند.

وی تأکید کرد: با تأسیس دفتر ثبت طلاق شهرضا از ابتدای سال ۹۸، از فعالیت دفتر سیار ثبت طلاق شهرستان مبارکه در این شهرستان جلوگیری می‌شود.

کد خبر 370306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.