طرح محدوده ترافیکی شهر سال آینده اجرایی می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: طرح محدوده ترافیکی شهر سال آینده اجرایی شده و به موجب آن تردد در محدوده مرکزی شهر مدیریت می‌شود در نتیجه شهروندان به راحتی سفر خود را به مناطق مرکزی شهر انجام می‌دهند.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال آینده سیاست‌های کنترل ترافیکی متفاوتی برای هر محدوده از شهر به منظور روانسازی ترافیک و رفاه حال شهروندان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به سیاست های ترافیکی اتخاذ شده برای محدوده مرکزی و تاریخی شهر گفت: آرام سازی ترافیک با اولویت پیاده محوری و استفاده از دوچرخه با محوریت خیابان چهارباغ عباسی، خیابان سپه، خیابان حافظ و کوچه کرمانی از جمله  اقدامات در نظر گرفته شده برای این محدوده در سال آینده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: در این راستا برنامه آرام سازی ترافیکی "میدان تا میدان" شامل میدان انقلاب اسلامی تا میدان امام حسین(ع)، میدان امام حسین(ع) تا میدان امام(ره) و میدان امام (ره) تا میدان امام علی(ع) را به یکدیگر متصل می‌کند.

صلواتی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح‌ها یک فضای هویتی در محدوده تاریخی و مرکزی شهر ایجاد و به سمت توسعه پایدار حرکت خواهیم کرد؛ سیاست توسعه حمل و نقل عمومی نیز در محدوده دوم رینگ ترافیکی دنبال می‌شود که در این راستا، خطوط ایمن دوچرخه و مدیریت تقاضا باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: طرح محدوده ترافیکی شهر سال آینده اجرایی شده و به موجب آن تردد در محدود مرکزی شهر مدیریت می‌شود در نتیجه شهروندان به راحتی سفر خود را به مناطق مرکزی شهر انجام می‌دهند.

صلواتی افزود: مدیریت پارک حاشیه‌ای نیز از جمله سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده است، در این راستا پارک حاشیه‌ای به صورت مکانیزه و هوشمند اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد حلقه حفاظتی شهر خاطرنشان کرد: ترافیک محدوده دولت آباد، زینبیه، بعثت، کاوه، چمران، جی، خوراسگان و بزرگراه شهید اردستانی با ایجاد حلقه حفاظتی کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا خواهد کرد؛ روانسازی ترافیکی، کاهش آلودگی هوا و کاهش تصادفات از جمله مزایای ایجاد حلقه حفاظتی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: ارتقای کیفیت مناطق مرکزی و تاریخی شهر، روانسازی ترافیکی در محدوده مرکزی، کاهش تقاضا و مدیریت سفر در محدوده میانی و مرکزی شهر از جمله اقدامات در نظر گرفته شده در حوزه ترافیک و حمل و نقل شهری برای سال آینده است.

کد خبر 370298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.