۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
آلبوم‌های موسیقی پرفروش سال ۹۷

آلبوم ایران من و ابراهیم در سال ۹۷ توانست مخاطبان بیشتری را سمت خود جذب کند و جز پر فروش ترین های موسیقی این سال باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در انتهای هر سال آمارها و ارقام ها نشان می‌دهد که کدام فیلم‌ها در صدر قرار دارند و همچنین کدام یک از خواننده ها توانسته اند مخاطبان خود را جذب کنند.

در این میان محسن چاووشی با انتشار آلبوم ابراهیم توانست یکی از پرفروش ترین ها در عرصه موسیقی باشد.

ابراهیم نهمین آلبوم استودیویی محسن چاوشی است که با ترانه‌های حسین صفا و نیز تنظیم‌های محسن چاوشی، فرشاد حسامی و شهاب اکبری و با نوازندگی عادل روحنواز و میثم مروستی و توحید نوری، ۱۱ شهریور ۹۷ منتشر شد.

تعداد قطعات آلبوم در ابتدا ۸ قطعه و پس از دریافت مجوز ارشاد به ۶ قطعه کاهش یافت؛ ۲ قطعه از این آلبوم در داخل ایران فقط به صورت مجازی و از سامانه ۷۸۰، بیپ تیونز و در نسخه فیزیکیِ خارج از کشور آلبوم منتشر شد.

محسن چاوشی در این آلبوم فضاهای جدیدی را تجربه کرده‌است. ابراهیم از نظر فضای هنری متفاوت با آلبوم‌های گذشته چاوشی است.

«بِبُر به نام خداوندت، تو در مسافت بارانی، در آستانه پیری، همراه خاک اره، لطفا به بند اول سبابه‌ات بگو،‌ای ماه مهر، ما بزرگیم و نادانیم، جهان فاسد مردم را»، هشت قطعه آلبوم ابراهیم را تشکیل می‌دهند که همگی از سروده‌های حسین صفا هستند.

ایران من از همایون شجریان نیز در سال ۹۷ سعی کرد مخاطبان خود را راضی کند.

ایران من آلبوم همایون شجریان با آهنگسازی سهراب پورناظری است. این البوم شامل دوازده قطعه آواز و تصنیف است و در آن از سروده‌های شاعران کهن و معاصر مثل فردوسی، سعدی، خواجه شمس‌الدین محمد، اسحاق انور، پوریا سوری و اهورا ایمان بهره گرفته شده است.

در این آلبوم علاوه بر نوازندگان متبحر ایرانی، تعدادی نوازنده خارجی نیز حضور دارند و بخش‌هایی از ضبط این پروژه در خارج ایران انجام شده است. در این اثر دل‌نیا آرام بعنوان خواننده سوپرانو حضور داشته و از نوازندگان آن می‌توان به تهمورس پورناظری، آزاد میرزاپور، حسین رضایی‌نیا، آتنا اشتیاقی، استفانی بیبو، سارا چازین و گابریل بیستلین اشاره کرد.

کد خبر 370297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.