امنیت مردم خط قرمزپلیس در چهارشنبه‌سوری/ ۴۰۰۰ قاچاقچی کالا دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: امنیت مردم در چهارشنبه سوری خط قرمز پلیس بوده و هرکسی این امنیت را مخدوش کند، تا پایان تعطیلات بازداشت شده و اگر از وسیله نقلیه‌ای استفاده کند آن را تا پایان تعطیلات توقیف خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مهدی معصوم‌بیگی ظهر امروز (چهارشنبه)  در نشست پایان سال خود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم و اخیراً نیز مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را تشریح کردند که همه باید برنامه‌ریزی و تعیین چشم‌اندازهای خود را بر محور آن استوار کنند.

وی با بیان اینکه پلیس اولویت عملکرد خود را مقابله با سرقت قرار داده، افزود: در سال جاری ۱۲۹ باند سرقت را شناسایی و با آن برخورد کرده‌ایم که در این حوزه بیشترین آمار مربوط به سارقین منزل با ۲۸ درصد بود؛ سرقت داخل خودرو با ۱۸ درصد، سرقت از اماکن با ۱۳ درصد، سرقت احشام با ۱۱ درصد و سرقت به عنف با ۹ درصد در مراتب بعدی قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۲۰ طرح سراسری مقابله با سرقت به‌صورت همزمان اجرا شد که بر مهار سرقت و کشف و استرداد اموال مردم تاثیر قابل توجهی داشته‌اند، تصریح کرد: کنترل و دستگیری سارقین در سال ۹۷ افزایش ۳۳ درصدی را نسبت به سال گذشته ثبت کرده که ارزش اموال مکشوف در این حوزه ۷۳ درصد بیشتر از سال ۹۶ بوده است.

۱۱۸ میلیارد تومان اموال قاچاق کشف شد

وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز اولویت دیگر انتظامی استان بوده که ۳۷۰۰ پرونده در این خصوص تشکیل و چهار هزار نفر در ارتباط با آن دستگیر شده‌اند که انهدام این باندها ۵۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌است، ادامه داد: ۱۱۸ میلیارد تومان ارزش اموال کشف از این قاچاقچیان بوده است که برای مقابله با قاچاق و احتکار اموال، عمده انبارهای استان شناسایی و شناسنامه‌دار شده‌اند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در حوزه جعل و کلاهبرداری ۴۹ باند شناسایی شده که این آمار افزایش ۶۱ درصدی را نشان می‌دهد، خاطر نشان کرد: در سال گذشته از دو میلیون متر مربع زمین‌خواری جلوگیری شده که عمده این پرونده‌ها در سه شهرستان لنجان، مبارکه و خمینی‌شهر ثبت شده است.

وی افزود: در حوزه راهنمایی و رانندگی با کاهش جانباختگان ناشی از تصادف مواجه شده‌ایم که آمار آن به ۳۵۳ نفر می‌رسد و با تمرکز بر آموزش و فرهنگ‌سازی در میان مردم، تلفات ناشی از تصادقات موتورسیکلت سواران ۱۲.۸ درصد کاهش یافته درحالی که در ابتدای سال این آمار در استان از میانگین کشور بالاتر بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه جان‌باختگان عابر پیاده در استان ۱۷درصد افزایش داشته، گفت: با استفاده از پل عابر پیاده، احترام به چراغ راهنمایی، عبور از خط کشی و رعایت حقوق عابران توسط رانندگان می‌توان این آمار را کاهش داد.

۱۱۶ نفر در تصادف موتورسیکلت جان باختند

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷  در تصادف  ۱۷۰ موتورسیکلت و ۱۱۶ نفر عابر پیاده در حوادث رانندگی جان خود را ازدست داده‌اند، تصریح کرد: پر حادثه‌ترین روز هفته در حوادث رانندگی پنج‌شنبه‌ها بوده که ۱۹.۳ درصد از این حوادث را به خود اختصاص داده و درمیان ساعات شبانه روز ۱۳ درصد بین حوادث بین ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح اتفاق افتاده است و بیشترین علت حوادث رانندگی نیز به علت عدم توجه به جلو بوده که میزان آن ۳۶ درصد است.

سردار معصوم بیگی با تاکید بر اینکه در حوزه مقابله با آلودگی هوا تمرکز ویژه‌ای را در برخورد با ۴۰۰ هزار خودرو فاقد معاینه فنی داشته‌ایم، ادامه داد: در مجموع کل خودروها در سطح استان ۱ میلیون ۵۵۰ هزار و تعداد موتور سیکلت‌ها نیز ا میلیون و ۳۰۰ هزار عدد است.

افزایش ۷ درصدی فوتی‌های تصادفات

وی اظهار کرد: در حوزه پلیس راه، تصادفات فوتی هفت درصد افزایش داشته و ۶۵۰ نفر نیز در جاده‌ها جان خود را ازدست داده‌اند بنابراین با احتساب فوت شدگان در حوادث درون شهری، تعداد ۱۰۰۳ نفر در سال گذشته در حوادث رانندگی جان خود را ازدست داده‌اند که به معنای آن است که روزانه بیش از سه نفر در تصادفات استان کشته می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، با اشاره به اینکه بیشترین تصادف در جاده‌ها بین ساعت ۱۴ تا ۱۸ بوده و عمده علل آن نیز به دلیل عدم توجه به جلو با ۴۷ درصد و عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه با ۲۱ درصد است، افزود: پرحادثه‌ترین محورهای استان آزادراه کاشان و ور مرتبه‌های بعدی میمه - دلیجان و نططنز - بادرود بوده است که در این زمینه طرح محور ایمن با همکاری استانداری و فرمانداری‌های مرتبط در محور کاشان برگزار خواهد شد که طی آن ۲۰ ایستگاه در ایام نوروز برای استراحت بین راهی در این محور ایجاد خواهد شد و به دنبال دائمی کردن آن هستیم.

افزایش ۱۸ درصدی کشف مواد مخدر

وی با بیان اینکه در حوزه کشف مواد مخدر ۱۸ درصد آمار امسال افزایش داشته که میزان آن به ۳۴ تن و در این راه انتظامی استان شهید رفیعی را نیز تقدیم کرده است، خاطرنشان کرد: ۲۳هزار نفر در این حوزه دستگیر شده‌اند که قاچاقچیان، فروشندگان عمده و جزء و نیز معتادان متجاهر را شامل شده و در قالب ۱۷۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر جای می‌گیرند.

سردار معصوم بیگی ادامه داد: در پلیس فتا کماکان با رشد ۱۵۱ درصدی جرایم مواجه هستیم که عمده این آمار ناشی از فرصت‌هایی است که مردم در اختیار مجرمان قرار می‌دهند و بیشترین فراوانی آن مربوط به برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های مردم می‌شود.

برخورد با ۷۸ هزار سایت و صفحه مجازی

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با ۷۸ هزار سایت و صفحه مجازی مجرمانه برخورد شده است، اضافه کرد: کلاهبرداری رایانه‌ای و انتشار فیلم‌های خصوصی مردم نبز آمار بالایی دارند که باید بدانیم فضای غیرقابل اعتماد است بنابراین وقتی فیلمی از خود را در آن منتشر می‌کنیم ممکن است مورد سواستفاده قرار گیرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه طرح تجمیع خطوط ۱۱۰ برای پیگیری ضعف نیروها و آنالیز  تحلیل کانون‌ها و ساعات جرم بسیار موثر بوده است، گفت: در سال جاری دو میلیون و ۵۰۰ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار شده که افزایش ۳۰ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته که از این میزان۶۰ درصد عملیاتی و مابقی در حد راهنمایی و مشاوره به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: تاسیس پلیس گردشگری برای گردشگران خارجی و پلیس ۱۱۰ فتا برای پاسخگویی به افرادی که نیاز آن‌ها در این حوزه است از دیگر اقدامات قابل توجه نیروی انتظامی استان اصفهان است.

سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه با مشاوره و مددکاری اجتماعی به‌جای ارجاع به مرجع قضایی، ۷۳ درصد پرونده‌ها منجر به مصالحه شده است، مدعی شد: طبق آمار نارصایتی مردم از پلیس استان اصفهان ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش و رصایتمندی آنان ۳۱ درصد افزایش داشته است که معنای آن تلاش‌های نیروی انتطامی مبتنی بر عقلانیت است که مردم به خوبی آن را رصد می‌کنند.

وی افزود: طرح نوروزی وسیع‌ترین طرح نیروی انتظامی است که از اول اسفند همزمان با آغاز خرید و فروش عید و افزایش حجم ترافیک آغاز شده و از ۲۴ اسفند با تشکیل قرارگاه جدی‌تر و با شعار نشاط بهاری نظم و قانونمداری و با ماموریت محوری در حوزه ترافیک و پیشگیری از جرم و سرقت برنامه‌ریزی شده است.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان، با بیان اینکه نیروهای کمکی از مرکز کشور به یاری فرماندهی انتطامی استان خواهند آمد، تصریح کرد: به‌دلیل آنکه اصفهان استانی گردشگری بوده و این جاذبه با جاری شدن زاینده‌رود افزایش نیز خواهد یافت، پیش‌بینی می‌کنیم مسافرت‌ها ۳۰ درصد در نوروز امسال افزایش پیدا کند.

همکاری ۳۶۰ هزار نفر همیار پلیس در نوروز ۹۸

وی با تاکید بر اینکه هدف ما با عنوان "مسافر مسئول، سفر لذت‌بخش" در حوزه ترافیک با قانون‌مداری و رعایت حقوق دیگران محقق خواهد شد، ادامه داد: ۳۶۰ هزار همیار پلیس در استان به عنوان نماینده پلیس در خانواده وظیفه فرهنگ‌سازی را دارند و خانواده‌ها باید به توصیه‌های آنان توجه کنند

معصوم بیگی تاکید کرد: امنیت مردم در چهارشنبه سوری خط قرمز پلیس بوده و هرکسی این امنیت را مخدوش کند، تا پایان تعطیلات بازداشت شده و اگر از وسیله نقلیه‌ای استفاده کند آن را تا پایان تعطیلات توقیف خواهیم کرد.

وی اصافه کرد: تجمعات سال گذشته بر هیچ شهروندی پوشیده نیست اما باید بدانیم این تجمع‌ها صنفی بوده و خواسته‌های مشخصی دارند که مربوط به حقوق تضییع شده آن‌ها است بنابراین پلیس در مواجهه با این تجمع‌ها همراهی و محافظت می‌کند و باید حساب چنین تجمع‌هایی را با اقداماتی که اراذل و اوباش یا ضدانقلاب انجام می‌دهند جدا کرد.

کد خبر 370294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.