تئاترهای بهارانه با موضوع مدیریت پسماند اجرا می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از اجرای بیش از ۴۰ برنامه میدانی آموزشی در فضاهای عمومی سطح شهر و مدارس همزمان با آغاز فصل بهار خبر داد.

علی دهنوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، همواره نگاه ویژه‌ای به مباحث آموزشی و فرهنگی در زمینه مفاهیم و رفتارهای صحیح در حوزه پسماند داشته است و در این بین کودکان و نوجوانان به عنوان جامعه هدف آموزش‌پذیر و تأثیرگذار در خانواده، جایگاه مهمی داشته‌اند.

وی ادامه داد: رشد فرهنگ شهروندی در حوزه مدیریت پسماند به تحقق توسعه پایدار منجر می‌شود و این مهم نیازمند تمرکز جدی بر مباحث آموزشی در این حوزه است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اضافه کرد: در همین راستا برنامه‌های آموزش میدانی این سازمان با محوریت موضوع مدیریت پسماند در دو بخش و از ۲۰ اسفند ماه اجرایی خواهد شد که بخش اول آن اجرای تئاتر در مدارس سطح شهر همراه با بازی‌هایی با موضوع تفکیک از پسماند خواهد بود که در سال ۹۸ نیز ادامه پیدا می‌کند.

دهنوی خاطرنشان کرد: بخش دوم هم اجرای تئاتر و برنامه‌ای شاد و عمومی است که به صورت مدون از دوم تا سیزدهم فروردین ماه، هر روز در دو سانس صبح و بعدازظهر شامل نمایش‌های خیابانی و تهیه گزارش‌های مردمی با شهروندان خواهد بود.

وی در خصوص جزئیات این اجراها نیز توضیح داد: این برنامه‌ها با هدف تأثیرگذاری بر روی جامعه کودکان و نوجوانان طراحی و برنامه‌ریزی شده و در آن مفاهیم و موضوعاتی از قبیل تفکیک پسماندها، کاهش تولید پسماند، ساعت بیرون‌گذاری پسماند و ... در قالب شعر، طنز، داستان، سرود و بازی‌های گروهی بازگو می‌شود.

کد خبر 370282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.