پارکینگ‌های اصفهان ۱۰ درصد نیاز شهر را برطرف می‌کنند

رییس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۱۴۰ پارکینگ عمومی در سطح شهر اصفهان، تنها ۱۰ درصد نیاز شهر را تأمین می‌کند که برای رفتن به سمت توسعه، باید این رقم افزایش پیدا کند.

امیراحمد زندآور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، یکی از شاخص های توسعه یافتگی در یک شهر را وجود پارکینگ‌های متعدد نامید و اظهار کرد: ۱۴۰ پارکینگ عمومی در سطح شهر اصفهان، تنها ۱۰ درصد نیاز شهر را تأمین می‌کند که برای رفتن به سمت توسعه، باید این رقم افزایش پیدا کند، با این حال نباید شهر را به یک پارکینگ خودرو تبدیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه حمل‌ونقل پاک یکی از اقدامات ضروری در حوزه حمل‌ونقل است، افزود: اقداماتی همچون معاینه فنی خودروهای سنگین و مرکز پایش کنترل کیفیت هوا از مواردی است که در حمل ونقل پاک موثر خواهد بود که در این زمینه تاکنون ۳۰ دستگاه اتوبوس یورو سه که مورد بازسازی قرار گرفته و ۵۰ دستگاه اتوبوس یورو چهار، وارد چرخه حمل ونقل عمومی اصفهان شده است.

رییس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی حمل و نقل در اصفهان به خوبی نمایانگر تلاش مدیریت شهری در توسعه حمل‌ونقل شهری بود، تصریح کرد: در سال گذشته خط بی‌آرتی شیخ بهایی و شش خط جدید اتوبوسرانی افتتاح و ۱۷ پارکینگ با مشارکت بخش خصوصی در سطح شهر اصفهان راه اندازی شد.

وی ادامه داد: جابه‌جایی روزانه ۱۲۰ هزار مسافر توسط اتوبوس‌های بی‌آرتی که چیزی حدود ۱۸ درصد کل خطوط اتوبوسرانی را شامل می‌شود، اهمیت توسعه و تقویت این خطوط را به خوبی نشان می‌دهد.

زندآور اضافه کرد: در سطح شهر اصفهان طراحی و برنامه‌ریزی ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری به تصویب رسیده و در چهار منطقه اصفهان این مسیرها شکل گرفته‌اند؛ سیاست ما توسعه شرایط و امکاناتی است که به زیست پذیری سالم شهر کمک می‌کند.

وی همراهی مردم را در طرح‌های حمل‌ونقل شهری مهم توصیف کرد و توضیح داد: انسان، جاده و آموزش سه رکن اساسی حمل‌ونقل است و در کنار مراکز معاینه فنی که باید به وظایف خود عمل کنند، شهروندان نیز باید فرهنگ ارزش متقابل را فرا گرفته و آن را در عبور و مرور شهری به‌کار گیرند.

رییس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: برای آنکه اصفهان را شهری زیست پذیر ببینیم باید هزینه کنیم و خطوط اتوبوسرانی مجهزی در شهر داشته باشیم تا حمل‌ونقل عمومی به سهولت در شهر تردد کند.

وی همراهی تشکل‌های مردمی با پویش "سه‌شنبه‌های بدون خودرو" را قابل تقدیر دانسته و افزود: شهروندان اصفهانی در پیاده‌راه‌های چهارباغ، توحید میانی و رهنان امکان پیاده‌روی یا دوچرخه‌سورای را دارند که این امر می‌تواند درجهت فرهنگ‌سازی میان مردم برای تردد بدون خودرو در شهر موثر باشد.

زندآور تصریح کرد: در سال ۹۸ سامانه هوشمند مدیریت کنترل ترافیک را پیگیری می‌کنیم تا شاهد کاهش تصادف‌ها باشیم، بنابراین هوشمندسازی شهر، خود عامل حمل‌ونقل پاک می‌شود و به معنای حرکتی است که در شهر انجام می‌دهیم تا آلایندگی‌ها کاهش یابد.

کد خبر 370280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.