تبدیل اتوبوس‌های فرسوده به سرویس‌های بهداشتی

پونه، شهری در هند، اتوبوس های فرسوده را به سرویس های بهداشتی امن و پاکیزه برای زنان تبدیل کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از مشکلات عمده ای که زنان هندی با آن مواجه هستند، یافتن سرویس های بهداشتی امن و پاکیزه در مکان های عمومی است. زیرا اغلب سرویس های بهداشتی در هندوستان کثیف بوده و توسط مردان مورد استفاده قرار می گیرد. به همین منظور، مدیران شهر پونه تصمیم گرفتند اتوبوس های فرسوده این شهر را به سرویس های بهداشتی امن و پاکیزه برای زنان تبدیل کنند. قبلاً نیز چنین اقدامی در سانفرانسیسکو برای افراد بی خانمان صورت گرفته بود.

سرویس های بهداشتی مذکور مجهز به حمام، توالت، یک کافی شاپ در قسمت پشتی، تلویزیون، مسئولی تمام وقت و یک دکمه هشدار اضطراری هستند که در زمان خطر می توان آن را به صدا درآورد. تلویزیون برنامه های آموزشی در مورد حفظ بهداشت فردی و عمومی در سرویس های بهداشتی، پیشگیری از عفونت های ادراری و تست های فردی سرطان سینه را پخش می کند.

این سرویس های بهداشتی با هدف ایجاد مکان هایی امن و پاکیزه برای زنان کم درآمد ساخته می شوند، با این حال زنان از تمام طبقات اجتماعی از آن ها بهره می برند. آن ها تنها با پرداخت پنج روپیه می توانند از امکانات این سرویس های بهداشتی، از جمله دسترسی به حمام، نوشیدن آب، فضای شیردهی برای مادران و رختکن بهره برند. به طور میانگین روزانه تعداد ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از این سرویس های بهداشتی استفاده می کنند که این تعداد حتی ممکن است به ۳۰۰ نفر در روز برسد.

به گفته مدیران شهر پونه، تبدیل هر اتوبوس به سرویس بهداشتی حدود یک میلیون روپیه هزینه در بردارد که البته دولت محلی و شرکت های مختلفی داوطلب پرداخت این هزینه هستند. با این حال، مراکز کوچک جانبی مثل فروشگاه محصولات کافی شاپی که در سرویس های بهداشتی تعبیه شده، می تواند به عنوان یک منبع درآمد محسوب شوند.

کد خبر 370270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.