ترکان: ایران در مهم‌ترین اتفاق سیاسی ۹۷ نقشی نداشت

یک عضو حزب اعتدال و توسعه گفت: رییس جمهور ایالات متحده آمریکا با برهم زدن برجام مهم ترین اتفاق سیاسی سال ۹۷ را برای جمهوری اسلامی ایران رقم زد و حکومت ایران هیچ نقشی در مهم ترین اتفاق سیاسی که برای کشورش افتاد، نداشت.

اکبر ترکان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ترامپ با برهم زدن برجام زمینه های رشد و توسعه صلح جهانی را به خطر انداخته است، اظهار کرد: یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در سال ۹۷ برای ایران افتاد پایان دوران ارزانی ارز برای دولت و ملت بود و می‌توان آن را مهم‌ترین اتفاق اقتصادی در سال ۹۷ دانست.

وی افزود: شاید نوسانات ارزی سال ۹۷ موجب رشد تولید داخلی ایران در سال‌های آینده شود و البته پیش بینی درباره وضعیت اقتصادی و سیاسی سال ۹۸ بسیار سخت است، زیرا شروع دور جدید تحریم های آمریکا پیامد های خاصی دارد که فقط در زمان اعمال این تحریم ها قابل مشاهده است.

مشاور سابق رییس جمهور خاطر نشان کرد: یک صلح تقریبی جهانی از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون در دنیا برقرار بوده است که فعالیت های ترامپ دائم آن تهدید می کند و قدرتمندان دنیا پس از جنگ جهانی تحت یک معاهده توافق کردند تا از جنگ های احتمالی بعدی جلوگیری کنند و به برخی از کشور ها «حق وتو» در شورای امنیت دادند، هم اکنون ایالات متحده از امکانات خود در جهت جنگ افروزی در دنیا استفاده می کند.

ترامپ تهدید کننده صلح جهانی است

ترکان ترامپ را تهدید کننده صلح جهانی در سال آینده دانست و تاکید کرد: وضعیتی که ایالات متحده برای جهان به وجود آورده است بسیار خطرناک است و احتمال اینکه جنگ افروزی‌های این کشور در سال آینده افزایش یابد زیاد است.

وی ادامه داد: باید قدرت تامین دارو و تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم در داخل تقویت شود تا فشار اقتصادی دور جدید تحریم های آمریکا در سال جدید برای مردم نامحسوس باشد. ایالات متحده با قدرت خود مانع دستیابی ایران به دلار های ناشی از درآمد نفت می شود و باید راهکاری برای تامین نیازها در نظر گرفته شود.

این عضو مؤسس حزب اعتدال و توسعه تصریح کرد: سرپیچی بسیاری از قدرت‌های منطقه و جهانی از قوانین خودساخته ایالات متحده نیز یکی دیگر از شگفتی های سیاسی در سال ۹۷ است و این در حالی است که ترامپ از ابتدای فعالیت در پست ریاست جمهوری این کشور انتظار داشت تا همه کشور های جهان در برابر دستورات او سر کرنش فرود بیاورند.

ترکان اضافه کرد: ترامپ در این سال متوجه شد که تصورش در مورد عملکرد کشورهای جهان مربوط به دوران پیش از جنگ جهانی اول است و این شیوه حکومت داری منسوخ شده است و در حال حاضر مردم علاقه ای به سلطه استکبار بر کشورشان ندارند.

کد خبر 370259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.