اغتشاشگری در مجلس رویه برخی شده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در حال حاضر برهم زدن نظم مجلس، بدون اجازه صحبت کردن و این دست حرکت ها دارد به رویه تبدیل می‌شود و باید با اینگونه رفتارها برخورد کرد.

پروانه سلحشوری پیرامون جنجال روزهای گذشته مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اینکه دوستان اصولگرای ما هرگاه احساس کنند کسی که ریاست مجلس را بر  عهده دارد هم فکر با آن‌ها نیست، تصمیم بگیرند جلسه مجلس را بر هم بزنند، اساسا کار ناشایستی است.

این نماینده اطلاح طلب مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اینگونه بی نظمی ها و بی احترامی‌ها در مجلس شورای اسلامی قاعدتا نه با احکام اسلامی کشور ما سازگاری دارد و نه با اصل جمهوریت.

وی افزود: امیدوار هستیم که افراد از روی نا آگاهی به این کارها دست زده باشند، زیرا اگر این جنجال ها از روی عمد و آگاهی کامل انجام شده باشد، لازم است واکاوی کاملی پیرامون آن انجام شود.

شأن نمایندگان مجلس پایین می آید

سلحشوری تاکید کرد: البته در صورت نبود آگاهی نیز انجام این رفتارها  باعث ضرر به کلیت نظام است و در عین حال تکرار چنین اتفاقاتی که متأسفانه در ایام نزدیک به انتخابات بیشتر هم شاهد آن هستیم، باعث می‌شود قبح این رفتارها فرو بریزد و شأن نمایندگان مجلس پایین بیاید.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با طرح این سؤال که آیا انجام اینگونه جنجال‌ها در مجلسی که مزین به نام شورای اسلامی است به معنای نهادینه کردن خشونت در جامعه توسط مسئولان این کشور نیست؟ تصریح کرد: تکرار این اتفاقات در مجلس حامل پیام‌های خوبی برای جامعه نیست، زمانی که مردم نمایندگان خود را اینگونه مشاهده کنند که به خشونت متوسل شده اند، چگونه می‌توان انتظار داشت همین نمایندگان مردم را به آرامش، امید و گفت‌و گو دعوت کنند و آنها هم بپذیرند؟! بنابراین  به نظر من نمایندگان باید سعی کنند خودشان را در چنین مواردی کنترل کنند.

نمایندگان مروج رواداری باشند نه خشونت

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: متاسفانه این رفتارها مسبوق به سابقه است و ما باید تلاش کنیم سطح مدارا و رواداری را در جامعه رواج دهیم، نه اینکه خود عامل ترویج خشونت در جامعه باشیم.

وی افزود: خوشبختانه کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی وجود دارد، این کمیته باید در این مسائل وارد شود و به افرادی که نظم مجلس را اینگونه بر هم می زنند، تذکر دهند تا این رفتارها در مجلس تبدیل به یک رویه نشود.

کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان به مردم گزارش بدهد

این نماینده مجلس تأکید کرد: متاسفانه در حال حاضر برهم زدن نظم مجلس، بدون اجازه صحبت کردن و  این دست حرکت ها دارد به رویه تبدیل می‌شود و باید با اینگونه رفتارها برخورد کرد.

سلحشوری افزود: کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان نه تنها باید به عملکرد نمایندگانی که در مجلس اغتشاش ایجاد کرده اند، رسیدگی کند، بلکه لازم است گزارش بررسی اینگونه رفتارها را به مردم بدهد تا جامعه بداند با اینگونه خشونت طلبی در مجلس چگونه برخورد می‌شود.

به گزارش ایمنا، به دنبال دیدار هفته گذشته برخی اعضای فراکسیون امید مجلس با رئیس دولت اصلاحات به مناسبت سالگرد انتخابات، برخی تندروهای اصولگرا و اعضای جبهه پایداری مجلس نسبت به این اقدام واکنش منفی نشان دادند و در نطق میان دستور خود به رئیس جمهور اسبق ایران توهین کرده و نمایندگان دیدار کننده را زیر سوال برده و آنها را تهدید کردند. در نتیجه روز دوشنبه-۲۰ اسفندماه- صحن علنی مجلس به تنش و درگیری کشیده شد.

کد خبر 370252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.