کمیته امداد نجف آباد ۱۶۰۰ دانش‌آموز و دانشجو را تحت پوشش دارد

نجف‌آباد- رئیس کمیته امداد امام خمینی نجف آباد گفت: در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰ دانش‌آموز و نزدیک به ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه‌های کشور به شکل‌های مختلف و در ایامی مانند نوروز و آغاز سال تحصیلی از مجموعه کمک‌های کمیته امداد نجف‌آباد بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف‌آباد، فریدون ابراهیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کنار حمایت‌های ویژه از دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه، دیگر افراد تحت پوشش نیز به صورت دریافت کمک شهریه، پوشاک، لوازم‌التحریر و مشاوره‌های تحصیلی و شغلی، در کنار کلاس‌های اوقات فراغت و آموزشی به همراه پیگیری مسائل تحصیلی مختلف، از حمایت‌های کمیته برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به حمایت غذایی از بیش از ۳۰۰ کودک زیر پنج سالی که دارای سوء تغذیه هستند، افزود: در این طرح که با همکاری شبکه بهداشت و درمان و با محوریت مراکز سلامت سطح شهر برگزار می‌شود، کودکانی که از نظر کارشناسان دارای سوء تغذیه باشند، در دوره‌ای شش ماهه با دریافت ماهیانه ۹۲ هزار تومان سبد غذایی، تحت پوشش قرار گرفته و بعد از این مدت هم طبق نظر کارشناسان مراکز سلامت در طرح باقی مانده و یا با کودکان جدیدی جایگزین خواهند شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی نجف آباد با اشاره به اضافه شدن سهمیه ۳۰۰ کودک برای این طرح خاطرنشان کرد: در موضوع بیمه درمان نیز در حال حاضر بیش از هشت هزار فرد نیازمند استفاده از خدمات بیمه‌ای کمیته هستند و از پرداخت ۹۰ درصد فرانشیزهای درمانی معاف بوده و با معرفی‌نامه پزشک خانواده، می‌توانند از خدمات پزشکان متخصص نیز بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در قالب طرح شهید رجایی نیز حدود ۱۵۰ خانواده نیازمند دارای بیمار صعب‌العلاج و همین تعداد افراد سالخورده که در انجام اقدامات روزانه خود با مشکلات جدی مواجه هستند، ماهیانه از تامین هزینه‌های درمان و نگهداری در محل سکومت به ارزش ۱۳۰ هزار تومان برخوردار می‌شوند.

ابراهیمی با اشاره به بیمه تامین اجتماعی برای حداقل ۸۰۰ نفر از زنان سرپرست خانواده تاکید کرد: در این اقدام که بخشی از هزینه‌های آن از محل طرح هدفمندسازی یارانه‌ها تامین می‌شود، زنان زیر ۵۰ سال سرپرست خانواده از خدمات بیمه‌ای برخوردار شده و بعد از حداقل ۱۰ سال پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی، امکان بازنشستگی و خروج از شبکه حمایتی کمیته امداد را خواهند داشت.

کد خبر 370251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.