گیاهی معجزه‌گر برای آرامش اعصاب

به لیمو یکی از گیاهان دارویی است که دارای آنتی اکسیدان بالایی است و نقش موثری در فرآیند چربی سوزی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به لیمو یکی از گیاهان دارویی است که در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای دارد. عصاره این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است و احتمال آسیب‌های عضلانی را در تمرینات بدنسازی از بین می‌برد. بنابراین به ورزشکاران توصیه می‌شود به منظور بهبود عملکرد ورزشی خود، دمنوش یا شربت به لیمو مصرف کنند.

به لیمو، گیاهی موثر برای  کاهش وزن

از دیگر ویژگی‌های مهم این گیاه جادویی، درمان بیماری‌های گوارشی نظیر هموروئید، سوهاضمه، یبوست و اسهال است. بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که گیاه به لیمو، به دلیل دارا بودن مقدار زیاد آنتی اکسیدان و فلاونوئید، فرآیند چربی سوزی را افزایش می‌دهد، باعث کاهش اشتهای افراد می‌شود و با جلوگیری از پرخوری به کاهش وزن افراد کمک می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف این گیاه جادویی

وجود مقدار زیاد آنتی اکسیدان در گیاه بهلیمو به کاهش رادیکال‌های آزاد بدن کمک می‌کند، گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد و در نتیجه با تقویت سیستم ایمنی بدن، خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین دمنوش این گیاه تاثیر بسزایی در سم زدایی و پاک سازی سیستم تنفسی دارد و خلط‌های موجود در دستگاه تنفسی را از بین می‌برد.

با مصرف چای به لیمو، اعصاب خود را آرام کنید

یکی از خواص منحصر به فرد چای به لیمو، ویژگی آرام بخشی آن است، به گونه‌ای که تعادل هورمون‌های بدن را بهبود می‌بخشد، خلق و خوی آن‌ها را بهتر می‌کند و یک شیوه درمان طبیعی برای درمان استرس و اضطراب محسوب می‌شود. جالب است بدانید که در علم رایحه درمانی نیز از روغن این گیاه برای درمان بی‌خوابی شبانه و آرامش اعصاب استفاده می‌شود.

تقویت مفاصل بدن با مصرف گیاه به لیمو

سطوح بالای آنتی اکسیدان در گیاه به لیمو باعث تقویت مفاصل می‌شود و به بهبود درد ناشی از بیماری‌های مفصلی نظیر آرتروز کمک می‌کند. از دیگر خواص این گیاه، درمان تب بالا است، به گونه‌ای که از  به لیمو در طب سنتی آمریکای جنوبی برای درمان سریع تب، زیاد استفاده می‌شود. همچنین چای و دمنوش این گیاه در درمان گرفتگی معده و روده، حالت تهوع و اسهال موثر است.

کد خبر 370242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.