جوانان محور اصلی تحول و توسعه هستند

لنجان-سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان گفت: در راستای رفع مشکلات شهرستان لنجان افزایش تعاملات با رعایت حدود و احترام و استفاده از پشتوانه عظیم مردمی خصوصا جوانان که محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی هستند لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خدامراد صالحی در جمع مسئولان شهرستان لنجان با بیان اینکه پیام شهدا به مسئولان خدمتگزاری شایسته به مردم است، اظهار کرد: شهدا در وصیتنامه‌های خود مردم و مسئولان را از توجیه و بی‌تفاوتی نهی کرده‌اند و مسئولان را از شرایط خطیر و مسئولیتی که بر عهده دارند هشدار داده‌اند و باید این وصایا مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: امروز شهرستان لنجان با مشکلاتی چون نرخ بالای بیکاری، معاش مردم و فشار بر اقشار آسیب پذیر، حقآبه کشاورزان، مشکلات صنعت و تولید، ازدواج و مسکن جوانان و...دست و پنجه نرم می کند که این مشکلات در دیگر شهرهای کشور نیز مشاهده می شود و این مشکلات اساسی در کلام و هشدارهای شهدا که همان خستگی، وادادگی، عمل‌زدگی، تفرقه، بی‌تفاوتی، منفعت طلبی، ارجحیت منافع شخصی و حزبی بر مصالح ملی، نبود ایثار و... بوده متبلور است.

سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان تصریح کرد: من نیازی به این پست نداشته و تنها به دنبال ادای تکلیف و خدمت صادقانه به مردم این شهرستان هستم مردمی که در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی سنگ تمام گذاشته‌اند و امیدوارم بتوانیم با تقویت وحدت و انسجام گام های استواری در مسیر اعتلای این شهرستان خوشنام برداریم.

وی اعتدال، انسجام، اتحاد و همگرایی را تنها راهکار برون رفت از چالش‌های امروز شهرستان لنجان دانست و ادامه داد: ما براین باور هستیم برای اعتلای شهرستان لنجان باید به سلایق و گرایش‌های مختلف احترام گذاشت، مطالبات مردمی و صنفی را مورد توجه قرار داده و حفظ کرامت انسانی ارباب رجوع را به عنوان یک اصل دانست و از خرد جمعی و کارشناسی در حل مشکلات به درستی بهره‌مند شد.

صالحی تسهیل روند انجام کارها و کاهش بروکراسی اداری در شهرستان لنجان را لازم و ضروری دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه بروکراسی اداری موجب کند شدن روند حل مشکلات و انجام کارهای تاثیرگذار می شود در گام نخست باید برای کاستن از بروکراسی اداری و خدمت صادقانه به مردم تلاش کنیم.

وی شایسته‌گزینی، کادرسازی، ارتقاء منابع انسانی را نیاز اساسی حال و آینده شهرستان لنجان دانست و عنوان کرد: نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل دینی مهمترین ظرفیت امید بخش شهرستان لنجان بوده و باید به این ظرفیت عظیم و کارآمد توجه جدی داشت.

سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند برای برداشتن گام های استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت و از تجربه ها درس گرفت از این رو بازشناسی و بازتعریف مشکلات و اطلاح نوع تفکر در پیگیری و حل مشکلات شهرستان لنجان اجتناب ناپذیر بوده و به عنوان یک اصل برای حل مشکلات مطرح است.

وی افزود: بخشی از مشکلات امروز کشور ساختاری بوده که به مدیریت کلان کشور باز می‌گردد، البته ما نیز می توانیم در ارایه راهکارهای اصلاحی کمک کنیم، بخش دیگرمشکلات به حوزه مدیریتی باز می گردد که با تلاش و کوشش مضاعف، مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» قابل حل خواهد بود.

صالحی جوانان را محور اصلی تحول و توسعه دانست و تصریح کرد: انتظار ما تنها کار و خدمت صادقانه به مردم بوده از این رو رویه گذشته را باید کنار گذاشته و به گونه‌ای عمل کنیم  که مردم خود تحول در حل مسایل و مشکلات را احساس کنند از این رو افزایش تعاملات با رعایت حدود و احترام و استفاده از پشتوانه عظیم مردمی خصوصا جوانان که محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی هستند لازم و ضروری بوده تا شاهد حرکت شتابان همراه با خردورزی در راستای پیگیری امور باشیم.

کد خبر 370240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.